آژنگ نیوز”: جمهوری خلق چین در چنین روزی در سال ۱۹۴۹ میلادی تاسیس شد. در پکن، در حالی که بیشتر سرزمین اصلی چین در دست ارتش آزادیبخش خلق کمونیست است، رهبر پویای آن، مائو تسه تونگ، تأسیس جمهوری خلق چین را در چنین روزی در سال ۱۹۴۹ اعلام کرد.

چین - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

زمانی که حکومت جمهوری خلق را اعلام کرد، اکثر چینی‌ها فهمیدند که رهبری جدید مشغول صنعتی‌سازی خواهد بود. هدف اولویت نظام سیاسی کمونیستی ارتقای چین به مقام یک قدرت بزرگ بود. در حالی که این هدف را دنبال می کرد، «مرکز ثقل» سیاست کمونیستی از روستا به شهر منتقل شد، اما رئیس مائو تسه تونگ اصرار داشت که دیدگاه انقلابی شکل گرفته در مبارزات روستایی به هدایت حزب ادامه خواهد داد. در یک سری سخنرانی در سال ۱۹۴۹، رئیس مائو اعلام کرد که هدف او ایجاد یک جامعه سوسیالیستی و در نهایت، کمونیسم جهانی است.

چین۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

او گفت که این اهداف مستلزم تبدیل شهرهای مصرف‌کننده به شهرهای تولیدکننده است تا مبنایی را ایجاد کند که «قدرت سیاسی مردم را می‌توان تحکیم کرد». او از تشکیل یک ائتلاف چهار طبقه از عناصر طبقه متوسط شهری – خرده بورژوازی و بورژوازی ملی – با کارگران و دهقانان، تحت رهبری حکومت حمایت کرد. دولت خلق یک دیکتاتوری «برای سرکوب طبقات متخاصم» متشکل از مخالفان رژیم اعمال خواهد کرد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *