“آژنگ نیوز”: پاپ اوربان هفتم دوازده روز پس از انتخاب شدن به عنوان پاپ، در چنین روزی در سال ۱۵۹۰ میلادی درگذشت .این رویداد اورا تبدیل به یک پاپ با کوتاه ترین دوره تاریخ تبدیل کرد.

پس از مرگ پاپ سیکستوس پنجم، کاستانیا در ۱۵ سپتامبر ۱۵۹۰ به عنوان پاپ انتخاب شد و نام اوربن هفتم را گرفت. او به‌خاطر خیریه‌ها، پروژه‌های کارهای عمومی و مخالفت شدید با خویشاوندی‌گرایی معروف بود. دوران پاپی او کوتاه مدت بود زیرا در ۲۷سپتامبر ۱۵۹۰ بر اثر مالاریا پس از تنها ۱۲ روز درگذشت.

تعجب آور نبود که کاستانیا پس از مرگ سیکستوس انتخاب شد. در کنفرانس سال ۱۵۹۰ میلادی تعداد ۶۷ کاردینال شرکت کردند و همه آنها به جز پانزده نفر ایتالیایی بودند. او یک نامزد محبوب بود که ادامه اصلاحات را تضمین می کرد. علاوه بر این، این در زمانی بود که پادشاه اسپانیا هنوز در مورد انتخاب جانشینان حرف های زیادی برای گفتن داشت و کاستانیا یکی از پنج مورد تایید شده توسط پادشاه بود.

پاپ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

ایده‌های اعتقادی کاستانیا، که نزدیک به عقاید چارلز بورومئو بود، به جذابیت او انگیزه داد. پاپ اوربان، به عنوان پاپ، حق ممنوعیت سیگار کشیدن در کلیساها را داشت، و او نیز چنین کرد. تنباکو به تازگی از آمریکای شمالی در اروپا وارد شده بود و مصرف آن رواج داشت. او در این اقدام از زمان خود جلوتر بود. اوربان که مردی با تجربیات مختلف بود و همچنین مهربان و سخاوتمند بود، هنگام انتخاب از سلامتی عالی برخوردار بود.

انتظار می رفت که زمامداری او طولانی و مثمر ثمر باشد و به نظر می رسید اقدامات اولیه او این انتظار را تأیید می کرد. پس از پاپ شدن، او از کشیش‌های کلیساهای رم خواست تا فهرستی از نیازمندان در محله‌های خود تهیه کنند تا به آنها کمک شود. او به نانوایان دستور داد که هزینه نان را پایین نگه دارند و قول داد که هر گونه ضرر و زیان را به آنها جبران کند.

نتیجه این اقدامات او بلافاصله آشکار شد .او به محض انتخاب، بخش بزرگی از میراث خود را به فقرای شهر سپرد و قصد خود را برای خدمت به فقرا آشکار کرد. با این حال، در عرض سه روز پس از انتخاب، پاپ اوربان، مانند پاپ سیکستوس قبل از خود، تب گرفت و در عرض سیزده روز بر اثر مالاریا درگذشت.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *