“آژنگ نیوز”:پل نیومن هنرپیشه آمریکایی که چهره ویژه و بازی های جذابش او را به یکی از محبوب ترین مردان هالیوود تبدیل کرد، در چنین روزی در سال ۲۰۰۸ میلادی در سن ۸۳سالگی درگذشت.پل نیومن، که نام کاملش پل لئونارد نیومن، در سال ۱۹۲۵، متولد شد.این بازیگر و کارگردان آمریکایی با ظاهر خوب، هوش و کاریزمای برجسته‌اش در یک حرفه سینمایی که بیش از ۵۰سال به طول انجامید تاثیر گذار بود و در این مدت او به خاطر بازی های جذابش در نقش ضدقهرمانان نمادین شهرت یافت. او همچنین در بسیاری از فعالیت های بشردوستانه نیزفعال بود.

نیومن - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

او در مدت ۵۰سال در بیش از ۶۵ فیلم بازی کرد،نیومن با استفاده از ظرافت فیزیکی، هوش بی تکلف و شوخ طبعی اش ایفای همه این نقشها را بی دردسر جلوه می داد.

او برنده جوایز متعددی از جمله اسکار بهترین بازیگر مرد برای بازی در فیلم مارتین اسکورسیزی در سال ۱۹۸۶ رنگ پول و هشت نامزدی دیگر، سه جایزه گلدن گلوب، یک جایزه بفتا، یک جایزه انجمن بازیگران سینما، یک جایزه جشنواره فیلم کن شد. ، یک جایزه امی و جوایز افتخاری زیادی.

او همچنین چندین قهرمانی ملی را به عنوان راننده در مسابقات جاده ای باشگاه اتومبیل های ورزشی آمریکا کسب کرد و تیم های مسابقه او چندین قهرمانی را در مسابقات IndyCar چرخ باز به دست آوردند.

نیومن۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

نیومن یکی از بنیانگذاران Newman’s Own بود، یک شرکت غذایی که نیومن تمام سود و حق امتیاز پس از مالیات را از آن به امور خیریه اهدا کرد. تا اوت ۲۰۱۰، این کمک ها بیش از ۳۰۰میلیون دلار آمریکا بود.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *