“آژنگ نیوز”:زنان یونان عملاً هیچ گونه حقوق سیاسی نداشتند و تقریباً در تمام مراحل زندگی خود توسط مردان کنترل می شدند.مهمترین وظایف یک زن شهرنشین، بچه دار شدن – ترجیحاً مرد – و اداره امور خانه بود.وظایف یک زن روستایی شامل بخشی از کارهای کشاورزی بود: برداشت زیتون و میوه بر عهده آنها بود و احتمالاً جمع آوری سبزیجات نیز بر عهده آنها بود.

از آنجایی که مردان بیشتر وقت خود را دور از خانه می گذراندند، زندگی خانگی یونانی تحت سلطه زنان بود.زن مسئول تربیت فرزندان، ریسندگی، بافتن و دوخت لباس های خانواده بود.

او بر اداره روزانه خانه نظارت داشت.در یک اقتصاد کاملاً مبتنی بر برده‌داری، تعداد زیادی برده زن برای پختن، تمیز کردن و حمل آب از چشمه در دسترس بودند.تنها در فقیرترین خانه ها از همسر انتظار می رفت که تمام این وظایف را خودش انجام دهد.

زنان یونان - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مسئولیت های یک برده مرد در بیشتر موارد محدود به دربانی و معلمی برای فرزندان پسر بود.برای خرید لباس زنانه اینجا کلیک کنید. رسم حکم می کرد که یک زن یونانی وقت خود را در خارج از خانه محدود به ملاقات با نزدیکترین همسایه های زن خود کند.استثناهای این کنوانسیون اجتماعی سفت و سخت، عروسی‌ها، تشییع جنازه و جشن‌های مذهبی دولتی بود که در آن‌ها انتظار می‌رفت زنان نقش‌های عمومی برجسته‌ای ایفا کنند.

برای زنان و الهه ها اینجا را کلیک کنید. صحنه‌های گلدانی که زنان را در داخل خانه‌هایشان به تصویر می‌کشد، در جزئیات خاص کم‌رنگ است.وجود رایج ستون‌ها نشان می‌دهد که زنان بیشتر وقت خود را در حیاط خانه می‌گذرانند، جایی که می‌توانستند به طور منظم از هوای تازه لذت ببرند.وسایل آشپزی یونانی کوچک و سبک بودند و می‌توانستند به راحتی در آنجا نصب شوند.در هوای آفتابی، زنان احتمالاً در قسمت‌های مسقف حیاط می‌نشستند، زیرا ایده‌آل زیبایی زنانه رنگ پریده و دارای پوست روشن بود.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *