“آژنگ نیوز”:بزودی تراموا با سرعت بالا شهر لوکزامبورگ را به مرز فرانسه متصل می کند.این سرویس حمل و نقل عمومی برنامه ریزی شده  در سال ۲۰۳۵ تکمیل خواهد شد. پس از آن که فرانسوا باوش، وزیر تحرک دوک بزرگ، طرحی را برای برخی تحولات بزرگ در امتداد آن محور اعلام کرد، ترافیک رفت و آمد بین فرانسه و لوکزامبورگ از حمایت کامل برخوردار خواهد شد.

بخش عمده ای از این طرح شامل ساخت یک خط تراموا است که از مرکز شهر لوکزامبورگ به Esch-sur-Alzette و Belvaux (Beles) در مرز فرانسه می رسد.این خط در نهایت امکان اتصال بین لوکزامبورگ را با شبکه حمل و نقل عمومی فرانسه فراهم می کند. آنچه قابل توجه است این است که این خط به گونه ای طراحی خواهد شد که یک تراموای پرسرعت را در خود جای دهد که دو و نیم برابر سریعتر از ترامواهای شهری در شهر لوکزامبورگ حرکت می کند.این بدان معناست که با سرعت متوسط ۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت خواهد کرد و توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را خواهد داشت.

تراموا - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مسیرهای دوچرخه سواری جدید نیز در امتداد این خط اجرا خواهند شد ساخت پروژه تراموا سریع حدود ۱میلیارد یورو هزینه دارد و شامل ۱۳ ایستگاه و طول کل ۱۷ کیلومتر است. به گفته وزارت حمل و نقل کشور، تکمیل آن مدتی طول می کشد و به صورت مرحله ای ساخته می شود.توقف در Esch-sur-Alzette در سال ۲۰۳۲و توقف در Belvaux در سال ۲۰۳۵ آماده خواهد شد.

با این حال، این بودجه تنها یک سوم کل سرمایه ای را که برای توسعه زیرساخت های حمل و نقل در جنوب گراند دوک اختصاص داده شده است، فراهم می کند. مابقی پول صرف تعریض بزرگراه A4 می شود که به این معنی است که دولت به تشویق ترافیک موتوری به عنوان بخش حیاتی اقتصاد ادامه خواهد داد.

حمل  و نقل سازگار با محیط طبیعی نیز نادیده گرفته نخواهد شد.در واقع، هدف ایجاد یک مسیر دوچرخه‌سواری جدید برای اتصال پایتخت و مرز فرانسه، با هدف افزایش هشت برابری سفرهای دوچرخه‌سواری در آن  و رساند آمار به ۴۳ هزار دوچرخه سوار  در سال است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *