آژنگ نیوز”:کتاب “ترفندهای نور “منتشر شد. این کتاب  مقالاتی در مورد هنر و نمایش جاناتان کری مقالاتی در مورد سیستم های رسانه ای و هنر معاصر است که توسط یک نظریه پرداز برجسته فرهنگ بصری مدرن به نگارش در آمده است.

جلد گالینگور قیمت: ۳۲.۰۰ دلار / ۲۸.۰۰ منتشر شده (ایالات متحده): ۲۲ اوت ۲۰۲۳ منتشر شده (بریتانیا): ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ تعدادصفحات: ۲۷۲  

ترفندهای نور - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

درباره کتاب

ترفندهای نور مقالاتی از منتقد و مورخ هنر، جاناتان کری است  که در سطح بین‌المللی به‌خاطر مطالعات پیشگامانه و تحسین‌شده‌اش درباره فرهنگ بصری مدرن غربی شهرت دارد. این مجموعه گزارش های قانع‌کننده از پاسخ‌های کری به هنر مدرن و معاصر و دگرگونی‌های سیستم‌های رسانه‌ای قرن بیستم و محیط‌های شهری/فناوری را نشان می‌دهد. این متون گسترده و تحریک آمیز تحلیل  آثار نقاشان، هنرمندان نمایش، نویسندگان، معماران و عکاسان، از جمله آلن کاپرو، النور آنتین، اد روشا، جان برگر، بریجت رایلی، جی.جی. بالارد، رم کولهاس، گرچن بندر، دنیس اوپنهایم، پل ویریلیو، رابرت ایروین و اوتا بارت است. همچنین بازتاب هایی درباره فیلمسازان فریتز لانگ، استنلی کوبریک، ژان لوک گدار، دیوید کراننبرگ و دیگران در این نوشته ها وجود دارد. این کتاب با چندین مقاله گسترده در مورد وضعیت ناپایدار تلویزیون، هم در بحبوحه آغاز آن در دهه ۱۹۳۰ و هم در طول جذب آن در مجموعه ها و شبکه های جدید در دهه های ۱۹۸۰ و ۹۰ تقویت شده است. این ویژگی ها نقش چند جانبه آن را در شکل دهی مجدد ذهنیت، موقتی و عملکرد قدرت ارزیابی می کنند. مانند تمام کارهای کری، نوشته‌های او در اینجا بر اساس شدت درگیری او با مصنوعات ادراکی از انواع مختلف و در خوانش ظریف او از فرآیندهای تاریخی و بازتاب‌های فرهنگی آنها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *