“آژنگ نیوز”:شهر ونیز ازگردشگران ۵ یورو ورودی میگیرد!این بار، برنامه این است که این طرح در سال ۲۰۲۴ – در ابتدا به صورت آزمایشی – راه اندازی شود پس از تلاش‌های متعدد و دائماً با تأخیر برای تعیین هزینه ورودی برای گردشگران، شهر ونیز اعلام کرده است که برای شروع مجدد این اقدام – زمانی در سال ۲۰۲۴ – اقدام خواهد کرد.هزینه ورودی برای بازدید از شهر ۵ یورو خواهد بود و البته این فقط برای مسافران یک روزه اعمال می شود، نه برای افرادی که بیش ازیک شب اقامت می کنند.

علیرغم تاخیرهای مداوم، به دلیل همه گیری کووید و موانع لجستیکی، ونیز همچنان به نظر می رسد اولین شهر روی کره زمین باشد که شروع به دریافت هزینه برای ورود به کشور می کند. پس از تصویب اولیه آن در هفته گذشته ، بزودی شورای شهر جزئیات مشخصی را از نحوه و زمان دقیق انجام این کار اعلام خواهد کرد.

ونیز - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اطلاعاتی که قبلاً به دست آمده است به این واقعیت اشاره می کند که این طرح برای مسافران یک روزه اعمال می شود تا از آن نوع گردشگری جلوگیری شود … یا حداقل درآمد نقدی از آن حاصل شود. ساکنان منطقه ونتو اطراف و بازدیدکنندگان زیر ۱۴ سال از پرداخت هزینه معاف خواهند بود – به همین ترتیب، کسانی که به دلایل علمی، پزشکی، کاری یا خانوادگی از شهر بازدید می کنند.

مقامات تصمیم گرفته‌اند که فوراً در این مورد عجله نکنند، زیرا این اقدام احتمالاً ابتدا یک دوره آزمایشی ۳۰ روزه را پشت سر می‌گذارد، که ممکن است روزهای متوالی نباشد، بلکه فقط شامل آخر هفته‌ها و تعطیلات در طول بهار و تابستان ۲۰۲۴باشد.

یونسکو توصیه کرده که هسته تاریخی ونیز را به دلیل تأثیر شدید آب و هوا و گردشگری بر فضاهای شکننده شهری تالاب، در فهرست میراث در معرض خطر قرار دهند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *