آژنگ نیوز”: ۵کشور آمریکای مرکزی در چنین روزی درسال ۱۸۲۱ میلادی متولد شدند.ایالت هایی که فدراسیون آمریکای مرکزی را تشکیل میدادند (که به آن فدراسیون مرکز آمریکا نیز گفته می شود) ایالت هایی بودند که امروزه با نام های کاستاریکا، السالوادور، گواتمالا، هندوراس و نیکاراگوئه شناخته می شوند.

آمریکای مرکزی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این فدراسیون در سال ۱۸۳۸اعلام انحلال کرد و در اوایل دهه ۱۸۴۰ انحلال و تفکیک آن نهایی شد.در طول دهه ۱۸۴۰، ایالات متحده استقلال پنج جزء سابق فدراسیون آمریکای مرکزی را به رسمیت شناخت این کشورها عبارتند از: کاستاریکا، السالوادور، گواتمالا، هندوراس و نیکاراگوئه.

در سال ۱۸۲۲، این پنج کشور در ابتدا بخشی از امپراتوری مکزیک شدند. پس از سرنگونی امپراتور مکزیک، آگوستین دو ایتورباید، هر پنج منطقه- به استثنای استان چیاپاس گواتمالا – دوباره از مکزیک جدا شدند و در سال ۱۸۲۳ استان های متحد آمریکای مرکزی را تأسیس کردند.

در طول دویست سال گذشته ، هر یک از این کشورهای آمریکای مرکزی مسیر توسعه خود را دنبال کرده اند. آنها با تعدادی چالش مشترک روبرو هستند. این موارد شامل سطوح بالای جنایات خشونت آمیز، فساد و معافیت از مجازات، فقر و نابرابری اجتماعی و نیاز به سازگاری با تغییرات آب و هوایی است.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *