“آژنگ نیوز”:مهمترین کشف جواهرات قرن بیست و یکم در نروژ اتفاق افتاده است.یک کاشف آماتور با فلزیاب در نروژ انبار عظیمی از جواهرات را کشف کرد .این کلکسیون از جواهرات طلا ۱۵۰۰ سال قدمت دارند.

یک کاشف آماتور با فلزیاب  چیزی را کشف کرده است که کارشناسان میگویند او بزرگترین گنج طلای نروژ در قرن حاضر را کشف کرده است. ارلند بور، مرد ۵۱ ساله نروژی، اوایل تابستان امسال هنگام کاوش در رنسوی، جزیره ای خصوصی در سواحل جنوب غربی این کشور، این گنحینه را کشف کرد – که شامل۹آویز با نمادهای طلای “نادر”، سه حلقه طلا و۱۰ مروارید طلا بود.

جواهرات - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

ارلند بور در طول سفر خود، که توسط مالک خصوصی زمین نیزمورد تایید قرار گرفت، انتظار نداشت چیز زیادی پیدا کند. اما پس از آن که فلزیاب تازه ای خریداری کرد در حالی که آن را در بالای خاک به جلو و عقب ردیابی می کرد شروع به بوق زدن کرد. حفاری سریع یک لفاف قدیمی از یک تخته شکلات را نشان داد.

اما بعد متوجه توده ای شد که از خاک بیرون زده بود. بور به شرکت پخش نروژی (NRK) که یک ایستگاه عمومی رادیویی و تلویزیونی متعلق به دولت نروژ است، گفت: «من ناگهان با یک گنج طلا در دستانم نشسته بودم. “مرواریدهای طلای کوچک زیادی وجود داشت. اینجا مهم بود که همه چیز را بدست آوریم و چیزی را از دست ندهیم.

او گفت که کشف او “کاملا واقعی” است و بلافاصله با مقامات تماس گرفت و آنها تأیید کردند که گنج طلا تقریباً ۳.۵ اونس (۱۰۰ گرم) وزن دارد. اوله مدسن، مدیر موزه باستان شناسی دانشگاه استاوانگر در بیانیه ای گفت: «این کشف طلای قرن در نروژ است. “پیدا کردن این همه  جواهر در یک زمان بسیار غیرعادی است.

hi - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

 کارشناسان موزه تشخیص دادند که قدمت آویزهای مسطح طلا به حدود سال ۵۰۰ پس از میلاد می رسد، این دوره به  زمان دوره مهاجرت (همچنین به عنوان تهاجمات بربرها شناخته می شود)، زمانی که هیچ امپراتور رومی بر اروپای غربی حاکم نبود شناخته می شود.

در حالی که آویزها ممکن است شبیه سکه های طلا به نظر برسند، اما در واقع به آنها “براکته” گفته می شود که به عنوان تزئین استفاده می شد. قانون میراث فرهنگی نروژ بیان می کند که هر کسی که گنج را کشف کند، هزینه یاب دریافت می کند که باید به طور مساوی بین مالک زمین و یابنده تقسیم شود.

مترجم:احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *