“آژنگ نیوز”:نقاشی ماقبل تاریخ در کشور فرانسه در چنین روزی در سال۱۹۴۰ میلادی کشف شد.در Montignac، فرانسه، چهار پسر نوجوان غار Lascaux را پیدا کردند که حاوی یکی از برجسته‌ترین آثار هنری ماقبل تاریخ است که تاکنون کشف شده است.

نقاشی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این چهار پسر نوجوان که پس از تعقیب سگ خود در ورودی باریک غار، به اثر هنری باستانی برخورد کردند. این غار که توسط باستان شناس فرانسوی هنری-ادوار-پروسپر برویل مطالعه شده است، به دوره پارینه سنگی و بسیار دوری اشاره دارد که اعتقاد بر این بود که از آن به عنوان مرکزی برای شکار و مناسک مذهبی استفاده می شد.

دیوارهای غار با نقاشی های ۶۰۰حیوان ترسیم شده و نماد تزئین شده است که در میان آنها چهار تا از چشمگیرترین گاو وحشی اروپا (گاو وحشی منقرض شده اروپا) و نزدیک به ۱۵۰۰ حکاکی هستند. در غار تنها یک نقاشی از انسان به شکل سر پرنده ای به تصویر کشیده شده است.

این مکان در سال ۱۹۷۹ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. در سال ۱۹۴۸ به روی عموم باز شد، اما به دلیل تعداد زیاد بازدیدکنندگان و استفاده از نوشته های یادگاری که باعث رشد جلبک ها، باکتری ها و کریستال ها می شد، در سال ۱۹۶۳ تعطیل شد. در سال ۱۹۸۳، یک ماکت جزئی، Lascaux II، در نزدیکی نسخه اصلی برای بازدید عموم افتتاح شد.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *