“آژنگ نیوز”:جان اسمیت درچنین روزی در سال ۱۶۰۸ میلادی رئیس جمهور جیمزتاون شد .جان اسمیت پس از اینکه از اسارت توسط سرخپوستان جان سالم به در برد (که گفته می شود با تلاش پوکاهونتاس، دختر رئیس قبیله سرخپوستان این اتفاق رخ داد )، رئیس کلنی جیمزتاون، اولین سکونتگاه دائمی انگلیسی در آمریکای شمالی، شد.

کاپیتان جان اسمیت یک ماجراجو، سرباز، کاشف و نویسنده بود. از طریق روایت زندگی اولیه او، می‌توانیم تحولات مردی را دنبال کنیم که در موفقیت نهایی جیمزتاون و استقرار میراث آن به‌عنوان اولین اقامتگاه دائمی انگلیسی در آمریکای شمالی تبدیل به یک نیروی مسلط شد.

جان اسمیت - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در سال ۱۶۰۷، حدود ۱۰۰ مستعمره انگلیسی در امتداد رودخانه جیمز در ویرجینیا مستقر شدند تا جیمزتاون را تأسیس کنند. مهاجران به دلیل قحطی، بیماری و حملات سرخپوستان، وضعیت بدی را پشت سر گذاشتند، اما جان اسمیت ۲۷ساله، که تلاش‌های بقا را هدایت کرد و منطقه را نقشه‌برداری کرد، به آنها کمک کرد. اسمیت و دو نفر دیگر هنگام کاوش در رودخانه چیکاهومینی در دسامبر ۱۶۰۷ توسط جنگجویان پوهاتان دستگیر شدند. در آن زمان، کنفدراسیون هند پوهاتان متشکل از حدود ۳۰قبیله در منطقه تایدواتر بود که توسط رئیس واهونسوناکوک، که برای انگلیسی‌ها به عنوان رئیس پوهاتان شناخته می‌شد، رهبری می‌شد. همراهان اسمیت کشته شدند، اما او به دلیل شفاعت چشمگیر پوکاهونتاس، دختر ۱۳ ساله رئیس پوهاتان، نجات یافت و آزاد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *