“آژنگ نیوز”:کتاب “چگونه زنان شاعر شدند: تاریخ جنسیتی ادبیات یونان”منتشر شد. نویسنده: امیلی هاوزر چگونه ایده نویسنده در میدان نبرد جنسیت متولد شد

وقتی سافو ترانه‌های او را می‌خواند، تنها کلمه‌ای که برای توصیف یک شاعر وجود داشت، یک کلمه مرد بود

جلد گالینگور قیمت: ۳۹.۹۵ دلار / ۳۵.۰۰پوند شابک: منتشر شده (ایالات متحده): ۲۲ اوت ۲۰۲۳ منتشر شده (بریتانیا): ۱۷اکتبر ۲۰۲۳ صفحات: ۲۷۶

درباره کتاب

 اوآدیوس یا «زن خواننده». مشهورترین زن شاعر یونان باستان است که هنرش واژه بود، حرفی برای گفتن در مورد کیستی و کارهایش نداشت. امیلی هاوزر در کتاب چگونه زنان شاعر شدند، داستان ادبیات یونان را به عنوان یکی از موضوعات جنسیتی بازنویسی می‌کند و استدلال می‌کند که شیوه‌هایی که یونانی‌ها در مورد هویت خود به عنوان شاعر صحبت می‌کردند، انتظارات جنسیتی را که ادبیات فقط برای مردان بوده، را دگرگون ساخته و شکست.

چگونه زنان شاعر1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

هاوزر با گردآوری مطالعات اخیر در زمینه نویسندگی، جنسیت و عملکرد باستان، تاریخ جدیدی از ادبیات کلاسیک را ارائه می دهد که قانون را به عنوان مبارزه ای دائمی برای شنیدن از طریق جنسیت، و گاهی اوقات علی رغم جنسیت، بازتعریف می کند.

همانطور که ویرجینیا وولف تشخیص داد، زنان برای نوشتن نیاز به اتاق های مخصوص به خود دارند. بنابراین، آیا نویسندگان زن در طول تاریخ نیز به نامی نیاز داشته اند تا آنچه را که انجام می دهند توصیف کند.

هاوزر اختراع این نام را در یونان باستان دنبال می کند و باستان شناسی جنسیت شاعر را بررسی می کند. او از شاعران، فیلسوفان و مورخان یونان باستان پیروی می کند که آنها واژگان نویسندگی را در میدان نبرد جنسیت توسعه داده و بحث می کنند – ساختن و تقویت کلمه برای شاعر مرد، سپس در پاسخ ایجاد زبانی برای توصیف زنانی که می نویسند. مهمتر از همه، هاوزر زنان را دوباره وارد قانون سنتی تمام مردانه ادبیات یونان می‌کند و برای محوریت نقش آن‌ها در شکل‌دهی ایده‌ها پیرامون نویسندگی و تولید ادبی بحث می‌کند.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *