“آژنگ نیوز”:آمستردام ساکنان را ترغیب می کند تا دانش آموزان را به عنوان مستاجر بپذیرند.مشوق اصلی چشم پوشی از پرداخت مالیات بر درآمد اجاره است. شهر آمستردام تصمیم گرفته است تا با کمبود مسکن که هر ماه سپتامبر به دلیل افزایش تقاضا برای اجاره مکان توسط دانشجویان ورودی تشدید می‌شود، مقابله کند.

برای این منظور، مقامات از مالکانی که دارای اتاق های یدکی و بخش هایی از خانه هستند دعوت می کنند تا آنها را به جوانانی که به منظور آموزش به پایتخت هلند می آیند، اجاره دهند. مزایا برای مالکان احتمالی، طبق گفته شهردار، این است که آنها به مجوز خاصی نیاز نخواهند داشت و نیازی به پرداخت مالیات بر درآمد سالانه حاصل از اجاره (تا سقف ۵۸۸۱ یورو) نخواهند داشت.

آمستردام - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

البته به نظر می رسد این طرح به طور خاص برای افرادی است که مالک چند مالک نیستند، صرفا برای افرادی است که خودشان در یک خانه یا آپارتمان زندگی می کنند و اتفاقاً یک یا دو اتاق دارند که از آن استفاده نمی کنند.

شهردار اعلام کرده که:بنابراین، اگر می خواهید وارد بازار اجاره موقت شوید، شرایط خاصی وجود دارد که باید رعایت شود: شما باید خودتان در خانه زندگی کنید. اگر خانه را اجاره می کنید، به اجازه مالک یا صاحبخانه نیاز دارید. حداکثر به ۱ خانوار اجاره می دهید. خانه باید الزامات ایمنی در برابر آتش را برآورده کند. یک قرارداد اجاره بین شما و مستاجر وجود دارد. به عنوان یک صاحبخانه، حداقل ۲ سال است که در خانه زندگی می کنید بدون اینکه خانواده دیگری در آن زندگی کند.

نکته بسیار مهم این است که مستاجرانی که مالکان می پذیرند در اصل باید به همه امکانات دسترسی داشته باشند. اگر مستاجر جدید به آشپزخانه و حمام مجزا دسترسی داشته باشد، از قبل به عنوان یک خانه جداگانه به حساب می آید، حتی اگر در محدوده خانه دیگری باشد. هنگامی که صاحبخانه‌ها و صاحبخانه‌ها واجد شرایط بودن خود را مشخص کردند، می‌توانند به سازمان‌های اختصاصی در آمستردام مانند Hospi Housing و Onder de Pannen مراجعه کنند که برای مطابقت با عرضه و تقاضا در بازار مسکن کار می‌کنند.

مترجم:احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *