“آژنگ نیوز”:اولین قسمت از سریال علمی تخیلی پیشتازان فضا از تلویزیون آمریکا در چنین روزی در سال ۱۹۶۶ میلادی پخش شد.پیشتازان فضا توسط نویسنده و تهیه‌کننده آمریکایی Gene Roddenberry ساخته شده است و به شرح کارهای خدمه کشتی فضایی USS Enterprise می‌پردازد که ماموریت پنج ساله آن کاوش در فضا و همانطور که عنوان شده است، «جستجوی زندگی است و اینکه تمدن‌ها باید جسورانه به جایی بروند که هیچ‌کس قبلاً نرفته است.»

داستان سریال در قرن بیست و سوم و پس از آن اتفاق می افتد که یک موجود بیگانه و پیشرفته به نام Vulcans فناوری های خود را به زمین معرفی کرده است و به بشر اجازه می دهد تا سفرهای بین کهکشانی را با سرعتی بیشتر از نور آغاز کند. اینترپرایز که توسط کاپیتان جیمز تی کرک (با بازی ویلیام شاتنر) فرماندهی می‌شود، درگیر یک مأموریت تحقیقاتی نوع دوستانه می‌شود که هدف آن مستندسازی و مشاهده نقاط دوردست فضا است. خدمه آن با اشکال مختلف زندگی بیگانه مواجه می شوند که رفتار همه آنها به اندازه ولکان ها دوستانه نیستند، به ویژه کلینگون ها، دشمنان جنگ طلبی هستند که اغلب با اینترپرایز تلاقی می کنند. دوست اصلی کرک، آقای اسپاک (لئونارد نیموی) است، یک نیمه انسان، نیمه ولکان که اعمالش با منطق کنترل می شود.

پیشتازان فضا - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

لپونارد نیموی و ویلیام شاتنر مشهورتریت بازیگران سریال در یک نما از پیشتازان فضا

پیشتازان فضا، مجموعه تلویزیونی علمی-تخیلی آمریکایی که تنها برای سه فصل (۱۹۶۶–۱۹۶۹) از NBC پخش شد، اما به یکی از محبوب‌ترین برندها در صنعت سرگرمی آمریکا تبدیل شد.

بدین ترتیب چندی بعد این سریال به دوست‌داشتنی‌ترین سریال تلویزیونی تبدیل شد و پخش مجدد آن سالها ادامه داشت. در نهایت، این سریال به یک پدیده تبدیل شد و به یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای علمی-تخیلی تاریخ تبدیل شد.از این سریال چندین سری از جمله در (۱۹۸۷-۱۹۹۴)، در (۱۹۹۴-۱۹۹۹)،و (۲۰۰۱–۲۰۰۵) تولید شد. همچنین از این سریال ؛ فیلم‌های بلند متعددی ساخته شد، از جمله ساخت اولین آن در (۱۹۷۹)شروع شد، که با ساخت فیلمهای دیگر نیز با محوریت بازسازی شخصیت‌های اصلی، از جمله پیشتازان فضا (۲۰۰۹)، پیشتازان فضا به تاریکی (۲۰۱۳)، و پیشتازان فضا فراتر از (۲۰۱۶).همراه گردید .

پیرمردان کنونی! و نوجوانان! دهه چهل و پنجاه هر هفته به تماشای این سریال به صورت سیاه و سفید می نشستند!

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *