“آژنگ نیوز”:در بخش تاریخی شهر پراگ طرح ترافیک اجرا می شود .بدین ترتیب رانندگان ممکن است برای رسیدن به بخشی از منطقه تاریخی پراگ هزینه کنند.این طرح بیشتر به منطقه شهر کوچک در ساحل چپ رودخانه ولتاوا و هر دو انتهای پل چارلز مربوط می شود. رسانه‌های چک مملو از اخباری هستند مبنی بر اینکه شورای شهر پراگ قصد دارد برای رانندگان در بخش‌های خاصی از منطقه تاریخی شهر هزینه ورودی وضع کند. هزینه پیشنهادی از ابتدای سال ۲۰۲۴اعمال خواهد شد.

با این حال، این طرح هنوز به طور کامل تعریف نشده است و در حال حاضر در مرحله بحث است. با این وجود، جزئیات در مورد اقدام جدید قبلاً ظاهر شده است. به گفته Zdenek Hřib، معاون شهردار حمل‌ونقل، هزینه ورودی برای بخش‌هایی از منطقه پراگ۱، به‌ویژه محله‌ای که به نام Lesser Town یا Mala Strana در چک شناخته می‌شود، اعمال می‌شود. این محله قرون وسطایی در ساحل چپ (غربی) رودخانه ولتاوا، درست زیر قلعه پراگ واقع شده است. منطقه پرداخت برای ورود نیز احتمالاً در سراسر رودخانه تا میدان Smetanovo nábřeží گسترش خواهد یافت.

پراگ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

گردشگران به خوبی از این بخش از پراگ آگاه هستند زیرا یکی از معروف ترین مکان های دیدنی آن – پل چارلز – نیز در اینجا قرار دارد. اقدامات جدی برای کاهش ازدحام ترافیک از ابتدای تابستان مورد بحث قرار گرفته است، ظاهراً این ایده ای است که توسط زدنک هریب برای جلوگیری از ازدحام در مناطق توریستی اصلی پایتخت چکارایه شده است.

گزارش های رسانه ای به طور گسترده مبلغ ۲۰۰ کرون چک (حدود ۸ یورو) را منتشر کرده است زیرا رانندگان احتمالی که خواهان ورود به آن قسمت از شهر هستند باید پرداخت کنند. این در حالی است که اعضای شورا اعلام کرده اند که این موضوع به دلیل بحث های معلق هنوز نهایی نشده است.

این هزینه دسترسی کل روز را به مناطق اعطا می کند و ساکنان طبیعتا از پرداخت آن معاف می شوند. مدیریت شهری باید یک تحلیل حقوقی تهیه کند و پیشنهادی برای این اقدام هم اکنون در دست توسعه است. پیشنهاد جامع تا دو هفته پس از بحث در شورای شهر آماده خواهد شد.

مترجم:احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *