“آژنگ نیوز”:زنان لهستانی تمام پیاده‌روهای روستای خود را آسفالت می‌کنند، زیرا شورای شهر موفق به انجام آن نشد .باشگاه بانوان داوطلبانه وقت ونیروی  خود را صرف تبدیل مسیرهای خاکی به مسیر پیاده روی کردند. روماسکی یک روستای کوچک با ۴۰۰ نفر جمعیت در شرق لهستان است که ساکنان آن تصمیم گرفتند به راه رفتن در مسیرهای پیاده‌روی آسفالت‌نشده و گل‌آلود پایان ببخشند به همین دلیل اوضاع را به دست خود گرفتند.

به طور مشخص تر، ساکنان زن محلی با سازماندهی، یادگیری مهارت آجرچینی و سپس انجام آن، ابتکار مثال زدنی از خود نشان دادند. رسانه‌های محلی گزارش دادند که باشگاه زنان خانه‌دار روستایی «رومیانکا»، انجمنی از زنان محلی، (این گونه باشگاه‌ها در سراسر لهستان رایج هستند)، متوجه شدند که مقامات شورای منطقه Rossosz قادر به بکارگیری پیمانکاران برای انجام این کار نیستند.

زنان لهستانی 1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بنابراین به جای غوطه ور شدن در بدبختی و ناامیدی، تصمیم گرفتند خودشان کار را انجام دهند، حتی اگر هیچ ایده ای نداشتند. مهارت های جدید در حال حرکت این موضوع سؤال از کسانی بود که ممکن است دانشی در زمینه سنگ گذاری داشته باشند، بنابراین شوهران به همسران پرانرژی خود یک دوره ترمیم  جاده را اموزش دادند و بقیه ماجرا نیز به قول خودشان تاریخ است. ادیتا پاولوکیویچ از انجمن زنان خانه دار به روزنامه منطقه ای Dziennik Wschodni گفته: شهردار مواد را به ما داد و ما به عنوان اقدامی برای خیر جامعه، در کل یک کیلومتر سنگفرش در کل روماسکی گذاشتیم.

آخرین بخش سنگفرش در پایان جولای به درخواست کشیش محلی تکمیل شد. زنان مسیری از کلیسا تا قبرستان ایجاد کردند. تکمیل کل پروژه مدتی طول کشید زیرا فقط در عصرها و آخر هفته ها امکان پذیر بود. اما اینجاست که همبستگی زنان واقعاً درخشان شد. در حالی که برخی از زنان روی دست‌ها و زانوهای خود کار می‌کردند و سنگ‌ها را می‌گذاشتند، برخی دیگر آشپزی می‌کردند و خوراکی می‌دادند. علاوه بر این، زنان اتاق اصلی ایستگاه آتش نشانی روستا را نیز رنگ آمیزی کردند، زیرا از آن به عنوان فضای ملاقات استفاده می کردند. اکنون وقت آن است که مردان در مورد ابتکار عمل آنها نیز چیزی یاد بگیرند.

ترجمه از:احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *