آژنگ نیوز”:کتاب “کسب درآمد در اوایل قرون وسطی “منتشر شد.نویسنده: روری نیسمیت

کتاب به بررسی پول سکه ای و اهمیت آن برای حاکمان، اشراف و دهقانان در اروپای اوایل قرون وسطی می پردازد.

جلد گالینگور قیمت: ۴۵.۰۰ دلار / ۳۸.۰۰ پوند شابک: منتشر شده (ایالات متحده): ۱۱ ژوئیه ۲۰۲۳ منتشر شده (بریتانیا): ۵ سپتامبر ۲۰۲۳ صفحات: ۵۴۰

بین پایان امپراتوری روم در قرن پنجم و دگرگونی‌های اقتصادی قرن دوازدهم، پول سکه‌شده در اروپای غربی کمیاب و از نظر ارزش بالا بود که استفاده از آن برای اکثریت مردم دشوار بود. با این حال، همانطور که روری نیسمیت در این مطالعه روشنگر نشان می دهد، پول سکه ای ساخته شده و در سراسر اروپای قرون وسطی اولیه استفاده شده است. او استدلال می کند که این ابزار قدرتمندی برای بیان جایگاه مردم در ساختارهای اقتصادی و اجتماعی و معیار مهمی برای سطوح پیچیدگی اقتصادی بود.

درامد قرون وسطی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

نیسمیت با این فرض که استفاده از پول سکه‌شده (زمانی که پول کمتری وجود داشت)اهمیت ویژه‌ای داشت.نویسنده کتاب، از مطالعات موردی دقیق از مدیترانه و شمال اروپا استفاده می‌کند تا خوانشی جدید از پول قرون وسطی اولیه را به عنوان نقطه تماس بین حوزه های اقتصادی، اجتماعی و تاریخ نهادی، مسائل ساختاری، از جمله استخراج و گردش فلز و استفاده از شمش و سایر کالاها را به عنوان پول بررسی کند.

اوسپس یک گزارش زمانی از توسعه پولی ارائه می‌کند، و در مورد دوره پسا رومی ضرب سکه طلا، افزایش پنی نقره در قرن هفتم و پیکربندی مجدد قدرت نخبگان در رابطه با ضرب سکه در قرن دهم و یازدهم نیز توضیحاتی ارایه مینماید. در این فرآیند، او با دیدگاه مرسوم در مورد پول اولیه قرون وسطی به عنوان قلمرو تنها هدیه دهندگان نخبه و معامله گران بی باک راه دور مقابله می کند.

نیسمیت استدلال می‌کند که حتی زمانی که سکه‌های کمی در گردش بود، روش‌هایی که از آن‌ها برای هدیه دادن، پرداخت اجاره، خرج کردن در بازار استفاده می‌شد، چیزهای زیادی برای گفتن به ما دارد.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *