آژنگ نیوز”:برج قدیمی ساعت در ایستگاه مرکزی هلسینکی برای اولین بار در تاریخ خود در ۲۰ اوت زنگ خواهد زد.و اینکه چه صدایی خواهد داشت یک راز و شگفتی است ایستگاه مرکزی راه‌آهن هلسینکی یکی از برجسته‌ترین مکان‌های دیدنی شهر است به دلیل این برج ساعت با ارتفاع ۵۰ متری پوشیده که بالای آن به رنگ سبز است.

ساعت آن هیچ صدایی تولید نمی کند، با این حال، در روز یکشنبه، ۲۰ آگوست، برای اولین بار در تاریخ، این برج زنگی را به افتخار تولد معمار Eliel Saarinen – طراح ایستگاه تولید می کند. ممکن است تعجب کنید که چه دستگاهی صدای زنگ را تولید می کند – در واقع، ۱۵ مورد از آنها وجود خواهد داشت. هر یک از آنها یک دهه از تولد معمار مشهور را جشن می گیرند. به طور دقیق تر، این رویداد قرار است در ساعت ۳ بعد از ظهر برگزار شود و همانطور که برگزار کنندگان قول داده اند، این رویداد تنها یک “رویداد یکباره” خواهد بود که دیگر تکرار نخواهد شد.

برج - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

یا حداقل، به این زودی اتفاق نخواهد افتاد. بنابراین، اگر در ۲۰ اوت در پایتخت فنلاند هستید، بهتر است ساعت های خود را تنظیم کنید. به گفته Jani Jääskeläinen، مدیر پروژه VR، به نقل از خبرگزاری Yle، با این حال، این که صدا چگونه خواهد بود، قرار است تا زمان تولید آن راز باقی بماند. VR، شرکت ملی راه آهن فنلاند، پشت این طرح است. افتخاری ویژه برای بزرگترین معمار فنلاند برج ساعت ایستگاه Art Nouveau که ابتدا در سال ۱۹۱۹تکمیل شد و در آن زمان این برج بلندترین ساختمان هلسینکی بود. با این حال، ساعت ها در سال ۱۹۲۲ نصب شدند.

نمای برج از قطعات گرانیتی ساخته شده است، در حالی که بالای سبز رنگ آن از چوب و مس ساخته شده است – سقف به تنهایی ۵ تن وزن دارد. در بالای برج، کره ای روی چرخ های بالدار قرار دارد که نمادی از ماهیت بین المللی ایستگاه است. معمار Eliel Saarinen همچنین بسیاری از ساختمان های قابل توجه در فنلاند از جمله موزه ملی فنلاند، عمارت Hvitträsk در Kirkkonummi، خانه شبانه روزی Munkkiniemi و تالار شهر لاهتی را طراحی کرد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *