آژنگ نیوز”:آمستردام به دنبال افرادی است که ۷۵ سال سن دارند، اما چرا؟ این چیزی است که با آماده سازی اولیه برای یک سالگرد بزرگ ارتباط دارد شهر آمستردام اعلام کرد که به دنبال افرادی است که ۷۵ سال دارند یا در اکتبر ۲۰۲۴ به ۷۵سالگی می رسند.

در آن ماه مقامات تصمیم گرفته اند جشن های یک ساله را به مناسبت ۷۵۰ سالگرد پایتختی هلند آغاز کنند. به نظر می رسد سن شرکت کنندگان به دلیل شباهت آن به سن شهر انتخاب شده است – البته منهای یک صفر.

دولت شهر اعلام کرده است که قصد دارد با سالمندان داوطلب مصاحبه کند تا داستان‌های فردی آنها را بشنود و بینشی در مورد مردم آمستردام به دست آورد. این مصاحبه به صورت یک مجموعه مستند ویژه ساخته می شود، البته مشخص نشده است که در چه قالبی و چگونه ارائه می شود.

آمستردام - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

آمستردام یکی از معدود شهرهای خوش شانسی است که نه تنها سال تاسیس شهر خود را مشخص کرده، بلکه تاریخ و روزدقیق آن را نیز می داند. در این مورد، این اتفاق در ۲۷ اکتبر ۱۲۷۵ رخ داد، یعنی زمانی که حاکمی به نام فلوریس پنجم به آمستردام ر امتیازات عوارضی اعطا کرد.

در مورد افرادی که سال آینده ۷۵ساله می شوند، تنها شرط این است که در حال حاضر در آمستردام اقامت داشته باشند، اما مهم نیست که شهر تا چه مدت خانه آنها بوده است. آنها می توانند تازه واردانی از گوشه و کنار جهان باشند یا افرادی که اجدادشان همیشه در آنجا زندگی می کردند.

هیچ محدودیتی در نوع داستان هایی که شرکت کنندگان می خواهند به اشتراک بگذارند و بگویند وجود ندارد. تا زمانی که آنها داستان هایی برای بازگویی در مورد شهر داشته باشند و آرزوی قلبی برای به اشتراک گذاشتن آنها با جهان داشته باشند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *