آژنگ نیوز”:کشور آلمان به عنوان یک جمهوری تأسیس شد.پس از اینکه قانون اساسی وایمار به طور رسمی اعلام شد ،کشورآلمان نیز در سال۱۹۱۹ میلادی شکل گرفت.

قانون اساسی جدید؛ آلمان را به عنوان یک جمهوری پارلمانی دموکراتیک با قوه مقننه ای که با نمایندگان نسبی انتخاب می شود، اعلام کرد. اگرچه آلمان تاریخ طولانی دارد، اما برخلاف فرانسه و بریتانیا، شکل‌گیری یک کشور ملی متحد به نام آلمان نسبتاً جدید است.

تا قرن نوزدهم، آلمان شامل مجموعه‌ای متنوع از پادشاهی‌ها، دوک‌نشین‌ها، ایالت‌های شهر و دیگر حکومت‌ها بود. این نهادهای مختلف درمجموعه سیاسی امپراتوری مقدس روم به طور آزاد در کنار هم قرار داشتند. این وضعیت تا پایان جنگ های ناپلئونی در اوایل قرن نوزدهم ادامه داشت.

آلمان - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

پس از شکست ناپلئون در سال ۱۸۱۵، کنفدراسیون آلمان، متشکل از سی و نه دولت مستقل، ظهور کرد تا جای امپراتوری مقدس روم را بگیرد.قانون اساسی امپراتوری آلمان با قانون اساسی وایمار که توسط حقوقدان و سیاستمدار لیبرال هوگو پروس تهیه شده بود، جایگزین شد.

روند قانون اساسی تحت نظارت مجلس ملی آلمان در ایالت وایمار بود. نمایندگان بر سر موضوعاتی مانند پرچم ملی، آموزش مذهبی برای جوانان و حقوق ایالت ها اختلاف نظر داشتند. این پارلمان دارای دو مجلس قانون اساسی قبلی بود که از رایشستاگ انتخاب شده از طریق سیستم نمایندگی تناسبی و نماینده منطقه ای رایشستاگ تشکیل شده بود.

قانون اساسی جدید یک دهه افزایش اعتماد ملی، زندگی فرهنگی لیبرال و رونق اقتصادی را به دنبال داشت.اما پس از آنترکیبی از رکود بزرگ، شرایط سخت صلح پیمان ورسای، و توالی طولانی از دولت های بی ثبات منجر به تضعیف قانون اساسی وایمار شد.در نهایت این مشکلات موجب گردید حزب نازی به دلیل نارضایتی از دولت وایمار، در دهه ۱۹۳۰میلادیبه قدرت رسید.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *