آژنگ نیوز”:در چنین روزی لیگ اِن بی ای انجمن ملی بسکتبال (NBA) با ادغام لیگ ملی بسکتبال و اتحادیه بسکتبال آمریکا در سال ۱۹۴۹ میلادی تشکیل شد.

در سال ۱۸۹۸ میلادی، اولین لیگ حرفه ای بسکتبال NBL تشکیل شد. لیگ ملی بسکتبال ورود خود را در ۱ دسامبر ۱۸۹۸با بازی بین ترنتون ناسیونالز و انجمن ورزشی هنکاک اعلام کرد. شش تیم برای بازی در فصل اول آمدند، سه تیم از فیلادلفیا (شهر ملی آلمان، کلاور ویلمن، انجمن ورزشی هنکوک) و سه تیم از نیوجرسی (کامدن الکتریک، ترنتون نشنال، میلویل گلس بلورز). تیم ترنتون نشنال قهرمان فصل افتتاحیه بود.

ان بی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در نهایت دو لیگ حرفه ای بسکتبال NBL و BAA گرد هم آمدند و لیگ بسکتبال جدیدی به نام NBA را ایجادکردند. لیگ جدید با سرو صدای زیاد آغاز شد و خیلی زود به یک نیروی برتر در لیگ بسکتبال جهان تبدیل شد. لیگ اولین فصل خود را در ۳ آگوست ۱۹۴۹ با ۱۷ تیم در مناطق مختلف کوچک و بزرگ آغاز کرد. در اولین فصل، مینیاپولیس لیکرز قهرمان NBA شد. قبل از شروع فصل دوم، ۶ تیم کنار رفتند و لیگ به ۱۱ تیم کاهش یافت. هر سال تیم های کمتر و کمتری در لیگ شرکت می کردند تا اینکه در سال ۱۹۵۴ تنها ۸ تیم در لیگ باقی ماندند، آن ایالت برای چند سال دیگر ادامه یافت. در سال ۱۹۶۱، تیم جدیدی از شیکاگو پکرز به NBA پیوست، بنابراین لیگ شروع به گسترش و رشد کرد. در سال ۲۰۰۴، لیگ به بزرگ ترین اندازه خود یعنی ۳۰ تیم رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *