آژنگ نیوز”:اولین هتل ها در دنیا بر مبنای ضرورتهای تجاری و اقتصادی ساخته شده است.قبل از دهه ۱۷۹۰ میلادی مکان هایی که مسافران میتوانستند در شهرها و شهرک های آمریکا اقامت کنند “خانه های عمومی”بودند .این مسافرخانه های ابتدایی اغلب کثیف ،آلوده به کک بودند و به خاطر غذا و خدمات ضعیف معروف بودند. آنها اغلب فقط خانه ها یا مغازه های خصوص تغییر کاربری داده شده ای بودند ،معمولا با شش اتاق .مسافران اغلب اتاق ها و حتی تخت ها را با غریبه ها به اشتراک می گذاشتند.

اولین هتل ها در دنیا بر مبنای ضرورتهای تجاری و اقتصادی ساخته شده است.قبل از دهه ۱۷۹۰ میلادی مکان هایی که مسافران میتوانستند در شهرها و شهرک های آمریکا اقامت کنند “خانه های عمومی”بودند .این مسافرخانه های ابتدایی اغالب کثیف ،آلوده به کک بودند و به خاطر غذا و خدمات ضعیف معروف بودند. آنها اغلب فقط خانه ها یا مغازه های خصوص تغییر کاربری داده شده ای بودند ،معمولا با شش اتاق .مسافران اغلب اتاق ها و حتی تخت ها را با غریبه ها به اشتراک می گذاشتند.

هزینه ساخت هتل‌های جدید و بزرگ توسط برخی از ثروتمندترین افراد در شهرهای مربوطه، عمدتاً بازرگانان و دیگر متخصصان که معیشتشان در شبکه‌های تجاری پیچیده بود، تأمین می‌شد. با استقرار دولت فدرال جدید نوع جدیدی از اسکان عمومی پدید آمد. اولین مورد از آنها هتل عمومی اتحادیه در واشنگتن بود که در سال ۱۷۹۳ شروع به کار کرد.

هتل 1024x683 1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این ایده از سوی ساموئل بلاجت، ناظر ساختمان‌ها و بهبودهای شهر فدرال جدید، که معتقد بود پایتخت جدید به مکانی جذاب برای اقامت بازدیدکنندگان نیاز دارد، مطرح شد. او یک مناقصه برای پرداخت هزینه ساخت و ساز ترتیب داد. این هتل در کنار کاخ سفید و کاپیتول جدید، یکی از باشکوه‌ترین ساختمان‌های شهر بود. Sandoval-Strausz می نویسد که توسعه دهندگان در سایر شهرها با حمایت رهبران سیاسی محلی از این روش پیروی کردند. سال بعد، کار بر روی هتل سیتی در نیویورک آغاز شد که پس از بورس نیویورک، دومین ساختمان ارزشمند در آن شهر خواهد بود.

چشمگیرترین هتل اولیه، یک هتل در بوستون بود. این بنا به شکل ذوزنقه ساخته شده بود و دارای یک دهلیز عظیم و یک رصدخانه گنبدی شیشه ای بود. به بیش از ۳۰متر میرسید – که در نهایت نیز تخریب شد. یعنی هنگامی که در سال ۱۸۱۸میلادی آتش سوزی در اتاق زیر شیروانی آن رخ داد، هیچ نردبانی در شهر نتوانست به آتش سوزی برسد. در نهایت نیز ساخت هتل‌های جدید و بزرگ ، همراه با زیرساخت‌هایی مانند پیچ‌ها، پل‌ها و کانال‌ها کمک کردند تا سفر رهبران تجاری و سیاسی و همچنین تاجران عادی تسهیل شود.

مترجم :احسان محرابی

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *