آژنگ نیوز”:کتاب “پس از کانت: رومی ها، آلمانی ها و مدرن ها در تاریخ اندیشه سیاسی” منتشر شد.

نویسنده: مایکل سونشر

کتاب به ردیابی خاستگاه اندیشه سیاسی مدرن از طریق سه دسته بحث در مورد تاریخ، اخلاق و آزاد؛می پردازد.

جلد گالینگور قیمت: ۵۵.۰۰ دلار / ۴۵.۰۰ پوند منتشر شده: ۱۱ ژوئیه ۲۰۲۳ صفحات: ۵۸۴

درباره کتاب

در این اثر گسترده، مایکل سونشر خاستگاه اندیشه‌ها و ایدئولوژی‌های سیاسی مدرن را در پرسشی که توسط امانوئل کانت مطرح شده، در مورد آنچه که در مقایسه زندگی فردی انسان‌ها با کل تاریخ بشر دخیل است، ردیابی می‌کند. وی بدین نکات می‌پردازد که چگونه می توانیم آنها را مقایسه کنیم، یا نتایج مقایسه را درک کنیم؟

پس از کانت - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

پرسش کانت بعد جدید و آینده‌محور را به بحث‌های موجود درباره هنجارهای رایج تزریق کرد و جهت‌گیری آنها را به گذشته به چالش کشید. این واژگونی، پرسش کانت را به پلی بین سه دسته استدلال متوالی تبدیل کرد: بین حامیان قدیمی ها و مدرن ها، کلاسیک ها و رمانتیک ها، و رومی ها و آلمانی ها. سوننشر استدلال می‌کند که تبارشناسی ایدئولوژی‌های سیاسی مدرن – از لیبرالیسم گرفته تا ناسیونالیسم تا کمونیسم – می‌تواند به بحث‌های حاصل از زمان، تاریخ و ارزش‌ها، عمدتاً در فرانسه، بلکه همچنین در آلمان، سوئیس و بریتانیا، در دوره‌ای که انقلاب‌های فرانسه و صنعتی را در بر می‌گرفت، مرتبط کرد.

محتوای اصیل انسانی تاریخ بشر چیست؟ همه چیز از جایی شروع می شود – دموکراسی با یونانی ها، یا ایده res publica با رومی ها – اما این ترتیبات محلی به بردار ارزش هایی تبدیل شده اند که ظاهراً جهانی هستند. تحول فکری که سوننشر توصیف می کند، شامل مبارزه ای برای از بین بردن شکافی بود که کانت بر آن تاکید کرد، شکاف بین زندگی فردی و تاریخ بشر. پس از کانت،کتابی در مورد بررسی تأثیر ماندگار آن مبارزه بر تاریخ و تاریخ نگاری اندیشه سیاسی است.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *