آژنگ نیوز”:به گفته بسیاری از دیرینه شناسان، پرندگان بیش از ۱۰۰ میلیون سال پیش از یکی از دودمان اصلی دایناسورها منشعب شدند. فسیل های دایناسورهای متعدد نشان می دهد که دایناسورها واقعاً دندان داشتند، اما چرا پرندگان امروزی بی دندان هستند؟ چه اتفاقی برای پرندگان بین آن زمان و اکنون افتاد که آنها را به این شکل ساختند؟

خب، توضیحات متعددی وجود دارد. به عنوان مثال، تصور می شد که کمبود دندان یک پرنده سازگاری است که به این حیوانات اجازه می دهد طعمه خود را (مانند کرم ها، حشرات و مهره داران) دنبال کنند و دانه ها را کمی راحت تر مصرف کنند.

پرندگان - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

علاوه بر این، نداشتن دندان باعث سبک شدن پرندگان می شد و شاید پرواز را بسیار آسان تر کرد. با این حال، تحقیقات جدیدتر، این توضیحات را زیر سوال برده و توضیح جدیدی ارائه کرده است. به نظر می رسد زمانی که یک حیوان در داخل تخمک در حال رشد است، اگر دندان داشته باشند زمان رشد آنها خیلی بیشتر طول میکشد.

. با استفاده از زمان بندی رشد دندان در دایناسورها برای مقایسه، این فرآیند می تواند تا ۶۰درصد از زمان جوجه کشی پرنده را به خود اختصاص دهد. بنابراین، استفاده از دندان‌ها ممکن است به پرندگان اجازه دهد تا سریع‌تر رشد کنند و از تخم خارج شوند و زمان کمتری را در حالت آسیب‌پذیر و غیرقابل حرکت بگذرانند. بسیاری از گونه‌های پرندگان امروزی در عرض چند هفته یا حتی چند روز پس از تخم‌گذاری از تخم بیرون می‌آیند، در حالی که دایناسورها برای چندین ماه در داخل تخم‌ها رشد میکردند. حال، اگر گفته شود که پرندگانی بودند که دندان داشتتد، چه؟ یکی از آخرین پرندگان شناخته شده ای که چیزی نزدیک به آنچه می توان دندان های واقعی نامید داشت، ایکتیورنیس بود، تیره ای که بیش از ۶۶میلیون سال پیش می زیست. از آن به بعد پرنده دندان دار نداشته ایم.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *