آژنگ نیوز”:کتابدرهم تنیدگی: چگونه هنر و فلسفه ما را به آنچه هستیم تبدیل می‌کندمنتشر شد.

نویسنده: آلوا نوئه

این کتاب بدین موضوع می‌پردازد که چرا طبیعت انسان یک پدیده زیباشناختی است و چرا برای درک خود به هنر و فلسفه نیاز داریم.

جلد گالینگور قیمت: ۲۷.۹۵ دلار / ۲۲.۰۰ پوند منتشر شده (ایالات متحده): ۲۷ ژوئن ۲۰۲۳ منتشر شده (بریتانیا): ۲۲ اوت ۲۰۲۳ تعداد صفحات: ۲۸۸

در کتاب درهم تنیدگی، فیلسوف آلوا نوئه به بررسی جدایی ناپذیری زندگی، هنر و فلسفه می پردازد و استدلال می کند که ما بسیار دست کم گرفته ایم که این واقعیت درهم تنیده چه معنایی برای درک ماهیت انسان دارد.

درهم تنیدگی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

زندگی هنر را با مواد خام خود تامین می کند، اما هنر، به گفته نوئه، با دادن منابعی برای زندگی متفاوت، زندگی را بازسازی می کند. زندگی ما سرشار از زیبایی شناسی است. در واقع، طبیعت انسان یک پدیده زیبایی‌شناختی است و هنر – مستقیم‌ترین و معتبرترین روش ما برای درگیر کردن زیبایی‌شناختی – واقعی‌ترین راه برای درک خودمان است. همه اینها نشان می دهد که طبیعت انسان یک پدیده طبیعی نیست. نه زیست‌شناسی، نه علم شناختی و نه هوش مصنوعی نمی‌توانند داستان کاملی از ما تعریف کنند، و ما نمی‌توانیم بیشتر از آن چیزی که بتوانیم معنای یک اثر هنری را ثابت کنیم یا به آن بپردازیم، خودمان را مشخص کنیم.

حتی بیشتر، هنر و فلسفه ابزاری هستند تا خود را حداقل تا حدی از قرارداد، عادت، فناوری، فرهنگ و حتی زیست‌شناسی رها کنیم. در طرح این ادعاهای تحریک آمیز، نوئه نمونه هایی از درهم تنیدگی را – در آثار هنری و دیدن، نوشتن و گفتار، و رقص ؛ بررسی می کند و مجموعه ای از تلاش های علمی برای توضیح انسان را بیان می کند. با به چالش کشیدن این تصور که هنر صرفاً یک کنجکاوی فرهنگی است و اینکه فلسفه توسط علم منسوخ شده است، روش جدیدی از تفکر در مورد طبیعت انسان، محدودیت‌های علم طبیعی در درک انسان، و نقش اساسی هنر و فلسفه در تلاش برای شناخت خودمان است.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *