آژنگ نیوز”:تهران گران ترین و تربیت حیدریه، ارزانترین شهر ایران در نیم قرن پیش بود. به موجب یک گزارش رسمی که از مقایسه سطح قیمت کالاها و خدمات مصرفی در سی شهر ایران در اسفند ماه سال ۱۳۵۰ خورشیدی تهیه شد.که گرانترین و ارزانترین شهرها مشخص شد.

در این بررسی فرض شده بود که یک خانوار با زنبیل خرید ثابت در هر یک از شهرهای مورد بررسی زندگی کند(این خانوار کالاها و خدمات ثابت و معینی را در کلیه شهرها خریداری میکردند)

ارزان گران - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

زنبیل خرید این خانوار شامل ۳۲ قلم کالای خوراکی و ۵۷ قلم کالای غیر خوراکی خدمات ومسکن بود.بررسی نشان داد که تهران با رقم ۱۰۰ گرانترین وتربت حیدریه با رقم ۸۰.۷ ارزانترین شهر بین شهرهای ایران بوده اند.گرانترین شهر ها بعد از تهران به ترتیب عبارتند از:شهسوار(تنکابن)،رشت، آبادان، بندر عباس ،بندر بوشهر و اهواز بودند.

در این بررسی مشخص شده بود که مشهد در بین شهرهای بزرگ با رقم ۸۵.۱ و تربت حیدریه با رقم ۸۰.۷ بین شهرهای کوچک ارزانترین هستند.

ارزانی گرانی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در گروه خوراک شهسوار و بندر عباس گرانترین شهرها و بعد از آن به ترتیب رشت بندر بوشهر و تهران قرار دارند.و تربت حیدریه از ارزانترین شهرها از نظر گروه خوراک است در گروه پوشاک رشت گرانترین و اهر ارزانترین شهر مورد بررسی بود.

از لحاظ کرایه مسکن تبریز و اصفهان گرانترین شهر ها گلپایگان ارزانترین شهر بین شهرهای مذکور بوده است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *