آژنگ نیوز”:نشست معرفی «کلیساها و آرامستان‌های ارمنی»برگزار می شود.چهل و دومین نشست عصر شنبه‌های مجله بخارا به «کلیساها و آرامستان‌های ارمنی» اختصاص یافته است. این نشست با همکاری مؤسسه ایکوم در ساعت پنج بعدازظهر شنبه سوم تیرماه ۱۴۰۲ با حضور: دکتر شرلی آودیان، رافیک ملیک ستیان، احمد محیط طباطبایی و علی دهباشی در کافه مانا برگزار می‌شود.

کلیساها - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

ارامنه یکی از اقوام آریایی هستند که برای اولین بار نامشان در کتیبه بیستون به همراه نام سایر اقوام امپراطوری هخامنشی آمده است. در طی بیست و پنج قرن تاریخ و میراثی مشترک را با هم تجربه کرده‌ایم. این مشترکات در تمامی وجوه فرهنگی از زبان، باور تا لباس و معماری دیده می‌شود. ارامنه از زمان هخامنشیان تا عصر پارتیان که اولین دولت مسیحی عالم را شکل دادند و تا به امروز یکی از اقوام تأثیرگزار در فرهنگ ایرانی بوده‌اند. آخرین حضور مؤثر آنان پس از پایتختی تهران در شکل‌گیری این کلان‌شهر بوده است؛ از صنعتگران ارمنی گرفته تا معماران شهیر ارمنی شاهد این اثر‌گذاری بوده‌ایم. در این‌نشست به دو وجه مهم فرهنگی یعنی آرامستان و کلیساهای آنان می‌پرداریم، دو صورتی که‌بیانگر باورها و تأثیرات اقلیمی فرهنگی ارامنه بر ایران ‌و بالعکس می‌باشند.

این نشست در ساعت پنج بعدازظهر شنبه سوم تیرماه ۱۴۰۲ در کافه مانا (به نشانی: بلوار کشاورز، خیابان وصال شیرازی، کوچه اسلامی ندوشن، پلاک ۶) برگزار می‌شود.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *