آژنگ نیوز”:کتاب “سفرهای ذهن: زندگی در تاریخ “منتشر شد.نویسنده:پیتر براون .

این کتاب یک گزارش شخصی زیبا نوشته شده از کشف اواخر دوران باستان توسط یکی از تأثیرگذارترین و برجسته ترین مورخان جهان است.

جلد گالینگور ،قیمت: ۴۵.۰۰ دلار / ۳۸.۰۰ پوند، منتشر شده (ایالات متحده): ۶ ژوئن ۲۰۲۳ ،منتشر شده (بریتانیا): ۱ اوت ۲۰۲۳ ،صفحات: ۷۳۶

درباره کتاب

پایان جهان باستان مدتها توسط مورخان به عنوان زمان انحطاط، زوال و سقوط در نظر گرفته می شد. پیتر براون، مورخ مشهور و راهگشا، در تعامل طولانی مدت خود با این دوران، نشان داده است که «نیم هزاره نادیده گرفته شده» که اکنون به عنوان اواخر دوران باستان شناخته می شود، در واقع برای توسعه اروپای مدرن و خاورمیانه بسیار مهم بوده است.

سفرهای ذهن - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در کتاب “سفرهای ذهن”براون زندگی و کار خود را بازگو می کند و تلاش های خود را برای بازپس گیری روح یک عصر توصیف می کند. همانطور که او و سایر محققان تاریخ جهان کلاسیک را در قرن‌های آخر آن به روی جهان گسترده‌تر اوراسیا و شمال آفریقا گشودند، آنها مناطقی را کشف کردند که قبلاً نادیده گرفته شده بود.

در یان کتاب موضوعاتی از خلاقیت مذهبی و فرهنگی و همچنین نهادسازی بنیادی. احترام به تنوع و دستیابی به جهان غیر اروپایی، نگرانی های نسبتاً اخیر در زمینه های دیگرمطرح شده است؛ که برای دهه ها در میان محققان برجسته اواخر دوران باستان موضوع بدیهی بوده است. براون با مستند کردن رشد فکری خود و ظهور یک رشته تحصیلی جدید و تأثیرگذار، دوران کودکی و تحصیلات خود در ایرلند، تحصیلات دانشگاهی و آکادمیک خود در انگلستان و سفرهای گسترده خود را به ویژه در شرق مدیترانه و خاورمیانه توصیف می کند.

او در مورد تعاملات مثمر ثمر با کار محققان و همکارانش از جمله مری داگلاس انسان شناس بریتانیایی و میشل فوکو نظریه پرداز فرانسوی بحث می کند و عکس های فوری جذابی از مکان های دوردستی مانند سودان استعماری، آکسفورد اواسط قرن و ایران پیش از انقلاب ارائه می دهد. براون با «سفرهای ذهن» شرحی اساسی از «تلاش بزرگ» برای تجسم مجدد یک لحظه تاریخی تعیین کننده ارائه می دهد.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *