آژنگ نیوز”:کتاب “اقتصاد و دارایی چگونه چین رشد می کند: سرمایه گذاری، امور مالی و اصلاحات” منتشر شد.نویسندگان: جیمز ریدل، جینگ جین و جیان گائو

کتاب به این نکته می‌پردازد که چرا سرمایه گذاری و اصلاحات مالی برای ادامه رفاه اقتصادی چین ضروری است

جلد گالینگور قیمت: ۶۰.۰۰ دلار / ۵۰.۰۰ پوند منتشر شده:۶ ژوئن ۲۰۲۳ تعدادصفحات: ۲۲۴

اگرچه اقتصاد چین طی بیست و پنج سال گذشته رشد چشمگیری داشته است، اما اقتصاددانان در مورد اینکه احتمالاً اقتصاد چین در آینده کوتاه و بلندمدت چگونه خواهد بود، اختلاف نظر دارند. آیا رشد چین پایدار است یا اینکه چین بیش از حد به سرمایه‌گذاری متکی است، سرمایه‌گذاری که در معرض کاهش بازده است و به اندازه کافی بر مبنای تغییرات تکنولوژیک نیست؟

چین - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اولین کتاب در مورد رابطه بین سرمایه گذاری، امور مالی و رشد در چین، چگونه چین رشد می کند، این نگرانی را رد می کند. جیمز ریدل، جینگ جین و جیان گائو استدلال می‌کنند که سرمایه‌گذاری نه تنها موتور رشد است، بلکه منبع اصلی پیشرفت فناوری و تغییرات ساختاری در چین است. در عوض، نویسندگان استدلال می‌کنند که آنچه رشد آینده را تهدید می‌کند، ضعف‌های سیستم مالی چین است که کارایی در تخصیص سرمایه‌گذاری را تضعیف می‌کند.

اصلاحات و توسعه بخش مالی نه تنها برای حفظ رشد بلندمدت، بلکه برای حفظ ثبات اقتصاد کلان ضروری است. اگرچه این شامل برخی تحلیل‌های اقتصادی فنی است، اما کتاب “چگونه چین رشد می‌کند” برای غیراقتصاددانان قابل دسترسی است و برای هر کسی که به امور مالی توسعه به طور کلی و به رشد اقتصادی چین به طور خاص علاقه دارد – اعم از اقتصاددانان، دانشمندان علوم سیاسی، بانکداران یا افراد تجاری، سودمند خواهد بود.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *