آژنگ نیوز”:نشست معرفی و بررسی کتاب “دراکولا” نوشته برام استوکر،برگزار می شود.

به مناسبت انتشارِ کتابِ دراکولانوشته برام استوکر با ترجمه مهراد وثوقی که از سوی نشرِ ققنوس منتشر شده است، دوازدهمین نشست عصر دوشنبه‌های مجله بخارا به معرفی و بررسی این کتاب اختصاص یافته است. این نشست در ساعت پنجِ بعدازظهر دوشنبه بیست و دوم خرداد ماه ۱۴۰۲ در محل موسسه فرهنگی هنری ققنوس (راوی دوران) برگزار می‌شود.

دراکولایکی از مشهور‌ترین آثارِ ادبیاتِ انگلیس است که به عنوانِ یکی از متن‌های مرجع در مباحثِ ادبیاتِ گوتیک شناخته می‌شود.

nvhgh - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مهرداد وثوقی، در پیشگفتار با اشاره به دیگر ترجمه‌های فارسیِ رمانِ دراکولامی‌نویسد: “دراکولا بارها و بارها به صورتِ خلاصه، ناقص، کمیک، مصور و حتی تفصیلی به فارسی برگردانده شده، اما ضمن احترام به سایر ترجمه‌ها، ما مدعی هستیم در این کتاب کامل‌ترین ترجمه را به همراهِ حواشی جذاب و البته عجیب در اختیار خوانندگان می‌گذاریم“.

همچنین بخش‌هایی از نامه‌نگاری‌ها، یادداشت‌ها و پیشگفتار‌ی از نویسنده کتاب وجود داشته که ترجمه‌ آنها در این کتاب آمده است و کمک می‌کند که خواننده با خواندنِ این بخش‌ها با زوایای دیگری از داستان آشنا شود. در این نشست، سمیه نوروزی، کاوه فولادی‌نسب، مهرداد وثوقی و علی دهباشی به بحث درباره کتاب خواهند پرداخت.

این نشست در ساعتِ پنج بعد‌از‌ظهر دوشنبه بیست و دومِ خرداد ماه ۱۴۰۲ در موسسه فرهنگی هنری ققنوس (راوی دوران) به نشانیِ: خیابان انقلاب، خیابان وصال شیرازی، کوچه شفیعی، پلاک یک برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *