کتاب”جرقه: زندگی الکتریسیته و الکتریسیته زندگی “منتشر شد.نویسنده:تیموتی جی. یورگنسن .

کتاب نگاهی تازه به الکتریسیته و نقش قدرتمند آن در حیات روی زمین دارد.

جلد:شومیز قیمت: ۲۲.۹۵ دلار / ۱۸.۹۹ پوند . منتشر شده: ۶ ژوئن ۲۰۲۳ .تعداد صفحات: ۴۵۶

درباره کتاب

وقتی به الکتریسیته فکر می‌کنیم، احتمالاً انرژی را تصور می‌کنیم که درون وسایل خانه ما زمزمه می‌کند یا دستگاه‌های الکترونیکی ما را روشن می‌کند – یا شاید ابرهای رعد و برق‌دار آسمان طوفانی را تصور می‌کنیم. اما الکتریسیته چیزی بیش از یک منبع خارجی نیرو، گرما یا روشنایی است. زندگی در ذات خود چیزی نیست اگر انرژی الکتریکی نباشد. داستان چگونگی درک نقش اساسی الکتریسیته در تمام زندگی ریشه در مشاهدات ما از تأثیرات آن بر بدن دارد – تأثیراتی که توسط سیستم عصبی مرکزی بدن کنترل می شود.

الکتریسیته 1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اسپارک علم الکتریسیته را از این منظر تازه و بیولوژیکی توضیح می دهد. تیموتی یورگنسن از طریق داستان‌های واضح دانشمندان و افراد – از بنجامین فرانکلین گرفته تا ایلان ماسک – نشان می‌دهد که چگونه دیدگاه‌های ما در مورد الکتریسیته و سیستم عصبی پشت سر هم تکامل یافته‌اند و چگونه پیشرفت در یک زمینه باعث پیشرفت در حوزه دیگری شده است. او توضیح می‌دهد که چگونه این پیشرفت‌ها به ما این امکان را داده‌اند تا راه‌هایی را که الکتریسیته کارکردهای اساسی بدن یعنی بینایی، شنوایی، لامسه و حرکت را قادر می‌سازد، درک کرده و تکرار کنیم.

در سرتاسر کتاب، یورگنسن شیفتگی ما به الکتریسیته و اینکه چگونه می تواند به ما کمک کند یا به ما آسیب برساند را بررسی می کند. او طیف گسترده ای از موضوعات و رویدادها را بررسی می کند، از جمله اکتشافات برنده جایزه نوبل در مورد الکترون و نورون، تاریخچه آزمایشات مربوط به اثرات الکتریسیته بر بدن، و پیشرفت های اخیر در استفاده از برق برای درمان بیماری ها. پر از ماجراهای گیرا در اکتشافات علمی، نگاهی ضروری به الکتریسیته، نحوه کارکرد آن و اینکه چگونه زندگی ما را از درون و بیرون متحرک می کند، ارائه می دهد.

این کتاب برنده جوایز و تقدیر فینالیست جایزه PROSE در علوم عمومی و ریاضیات محبوب، انجمن ناشران آمریکایی شده است.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *