آژنگ نیوز”:کتاب رکوردهای جهانی گینس که به آن رکوردهای جهانی گینس نیز گفته می شود، کتاب مرجع سالانه ای است که انواع رکوردهای جهان و ساکنان آن را پوشش می دهد. کتاب رکوردهای جهانی گینس که در سراسر جهان منتشر شده است، به بیش از ۴۰زبان ترجمه شده است.

این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دارای حق چاپ در تاریخ انتشار است که به طور متوسط سالانه حدود ۳.۵میلیون نسخه به فروش می‌رساند و از زمان انتشار برای اولین بار در سال ۱۹۵۵میلادیبیش از ۱۵۰میلیون کتاب به فروش می‌رسد.در این کتاب اقدام متعددی مانند بلندترین فرد جهان، سنگین‌ترین پیاز، سریع‌ترین حیوان، و دورافتاده‌ترین جسم ساخته شده توسط انسان و چالش‌های رقابتی غیرمعمول و دشوار (مانند) از آنجایی که بیشترین سکه ها در ۳۰ثانیه روی هم چیده شده اند، طولانی ترین تیر تنها با استفاده از پاهای فرد پرتاب شده است، و بیشترین تعداد افراد در یک خودروی بزرگ جمع شده اندِدرج شده است.

گینس111 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

ثبت اقدامات عجیب در کتاب رکوردهای جهانی گینس، سالانه الهام بخش ده ها هزار نفر برای انجام کارهای رکوردشکنی است، .این کتاب اولین بار به عنوان ایده ای توسط مهندس و صنعتگر بریتانیایی سر هیو بیور، مدیر عامل کارخانه نوشابه سازی گینس، برای حل سؤالات بی اهمیت در میان کافه ها آغاز شد. مشتریان در اوایل دهه ۱۹۵۰میلادی در جریان یک مهمانی تیراندازی در مورد سریعترین پرنده شکار اروپا با هم از نظر ذهنی درگیر شدند.

با این حال، پاسخ را نمی توانستند در هیچ کتاب مرجع پرنده‌اییافت کنند. پیور از نوریس و راس مک‌ویرتر، روزنامه‌نگاران ورزشی کمک گرفت، وشرکت سوپر لاتیوز گینسیس ، در نوامبر ۱۹۵۴برای انتشار کتاب تأسیس شد. دفتر شرکت در دو اتاق در یک سالن ورزشی تغییر کاربری یافته در طبقه بالای خانه لودگیت، شماره ۱۰۷خیابان فلیت افتتاح شد. پس از یک مرحله تحقیقاتی اولیه، کار بر روی نوشتن کتاب آغاز شد که ۱۳و نیم هفته ۹۰ساعت طول کشید، از جمله آخر هفته ها و تعطیلات بانکی.

مک‌ویرترز نمی‌دانست که شکل‌گیری کتابی است که می‌تواند به یکی از پرفروش‌ترین و یکی از شناخته‌شده‌ترین و قابل اعتمادترین برندهای جهان تبدیل شودیک سال بعد، برادران مک ویرتر اولین نسخه ۱۹۸ صفحه‌ای از تقریباً ۴۰۰۰ مدخل را منتشر کردند که در چندین فصل تقسیم شده بود (مانند «جهان»، «انسان»، «دنیای طبیعی»، «ساختارهای جهان»، و دیگران). اولین نسخه، به نام کتاب رکوردهای گینس، تنها در مدت چهار ماه در انگلستان پرفروش شد و سه نسخه دیگر در سال بعد منتشر شد.

برادران مک‌ویرتر به دلیل انجام کارهای پرزحمت در زمینه راستی‌آزمایی خود؛ شهرت داشتند و اغلب شخصاً به گوشه‌ و کنار دنیا سفر می‌کردند تا تلاش‌ها برای رکوردشکنی را مشاهده کنند یا تعیین کنند که آیا فعالیت‌ها و کنجکاوی‌های جدید و متفاوت ارزش گنجاندن در کتاب را دارند یا خیر. بیش از ۶۰هزاررکورد جهانی گینس تا سال ۲۰۲۲در پایگاه داده این کتاب فهرست شده است.امروزه،امروزه مرکز ثبت رکوردهای جهانی گینس یک برند جهانی است، این شرکت دفاتری در لندن، نیویورک، پکن، توکیو و دبی، با سفیران و داوران برند در سراسر جهان؛دارد.

مترجم:علی محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *