آژنگ نیوز”:نشست “دیدار و گفتگو با جمشید فراروی” برگزار می شود.

سی و هفتمین نشست از سلسله جلسات عصر شنبه‌های بخارا اختصاص یافته است به دیدار و گفتگو با جمشید فراروی که با حضور: فرهاد قربان‌زاده، سعید لیان و علی دهباشی در ساعت پنج بعدازظهر شنبه بیست و سوم اردیبهشت ۱۴۰۲ در کافه مانا با همکاری موسسه ایکوم برگزار می‌شود.

جمشید - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

کتاب «فرهنگ طیفی» یک فرهنگ واژگان مترادف و مرتبط با ساختار مقولاتی است و نخستین فرهنگ طیفی (تزاروس) طبقه‌بندی لغات و اصطلاحات رایج زبان فارسی به صورت طبقه‌بندی شده ذیل ۹۹۰ مقوله اصلی و حدود ۷۵۰۰ مقوله فرعی است. کتاب شامل حدود ۴۵ هزار لغت و عبارت مرکب و اصطلاح و حدود ۹۲ هزار معنی و تداعی آن لغات و اصطلاحات است. جمشید فراروی فارغ‌التحصیل دانشگاه لندن در رشته اقتصاد و دارای فوق لیسانس در رشته حسابرسی است. او در شغل حسابرسی و راه‌اندازی نرم‌افزار جامع کار کرده و با فرآیندهای تولیدی در بیش از صد شرکت آشنایی دارد. از همین تجربه، به دانش معناشناسی علاقه پیدا کرده و بعد از تحقیق سی ساله، کتاب «فرهنگ طیفی» را تألیف و منتشر کرده است.

فراروی همچنین مقاله‌ای با تیتر «فرهنگ مقوله‌ای (تزاروس) و انتقال الکترونیک محتوای زبان فارسی» در کارگاه پژوهشی زبان فارسی و رایانه، که در سال ۱۳۸۳ در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار شد، ارایه نمود.

نشست دیدار و گفتگو با جمشید فراروی در ساعت پنج بعدازظهر شنبه بیست و سوم اردیبهشت ۱۴۰۲ در محل کافه مانا به نشانی: خیابان وصال شیرازی، نرسیده به بلوار کشاورز، کوچه اسلامی ندوشن، پلاک ۶ برگزار می‌شود.

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *