آژنگ نیوز”:بازار گل در کشور هلند ،یک صنعت جهانی پویا و با رشد سریع است که توسط سه جزء اصلی تعریف می شود: تولیدکنندگان، عمده فروشان و خرده فروشان. هلند یک تولید کننده مهم گل شاخه بریده و همچنین واردکننده کلیدی از کشورهای در حال توسعه است. هلند علاوه بر اینکه یکی از پیشتازان بازار گل های شاخه بریده است، یک مرکز تجاری اصلی نیز به ویژه در منطقه Aalsmeer است. موقعیت لجستیکی این کشور در اروپا و همچنین روابط تجاری بین المللی ایجاد شده در صنعت گل، هلند را به هسته مرکزی اروپا برای بازار گل تبدیل کرده است.

هر ساله تقریباً ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ گل و گیاه جدید توسط پرورش دهندگان پرورش داده می شود. انواع جدید گل های شاخه بریده کمک زیادی به صنعت گل کرد. با این حال، در طول دهه گذشته، تعداد شرکت های پرورش گل در هلند کاهش یافته است. در سال ۲۰۱۰ تقریباً ۱۵۰۰تولیدکننده وجود داشت، در مقایسه با تقریباً ۹۰۰ در سال ۲۰۲۰. این پیشرفت را می توان در بین شرکت های تولید کننده پیاز نیز مشاهده کرد.

مزرعه لاله - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

هلند بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ باید با ضرر حدود ۲۰۰ شرکت در حال رشد پیاز دست و پنجه نرم میکرد. کاهش تعداد شرکت‌های در حال رشد در این کشور منعکس‌کننده توسعه رقابت در قالب سایر بازارهای نوظهور بود. کشورهایی مانند اکوادور، کلمبیا، کنیا و اتیوپی اثر خود را بر روی رشد گل گذاشته و به عنوان بازیگران بزرگی در بازار دیده می شوند. آنها در میان تامین کنندگان درختان، گیاهان و گل های زنده به هلند هستند، کنیا اولین کشور وارداتی با ارزش واردات تقریباً ۳۵۰ میلیون یورو در سال ۲۰۲۰ است.
بازارهای صادراتی پیشرو برای پرورش گل هلندی اروپا هستند و آلمان، بریتانیا و فرانسه در میان کشورهای برتر واردکننده گل از هلند هستند. ارزش درختان، گیاهان و گل های زنده صادر شده از هلند بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ تقریباً ۳.۴ میلیارد یورو افزایش یافته بود.
همانطور که قبلا ذکر شد، هلند به عنوان مرکز اصلی گل های شاخه بریده شناخته شده است. رویال FloraHolland، یکی از بزرگترین شرکت های حراج در جهان، شاهد حجم فروش گل رز به حدود ۲.۸۱ میلیارد بود، در حالی که گل لاله به حجم فروش تقریبا ۱.۷۵ میلیارد در سال ۲۰۲۰ رسید.
ظهور کشورهای در حال توسعه به عنوان پرورش دهندگان گل و تغییر عمده فروشان به سمت این کشورها چالشی برای بازار کشت گل در هلند و همچنین اقتصاد محلی است. با این حال، تحولات در تجارت الکترونیک می تواند تأثیر مثبتی بر بازار پرورش گل هلند داشته باشد
.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *