آژنگ نیوز”:این لامبورگینی هوراکان ۲۰۰هزار دلاری اصلاح‌شده دارای یک دوربین تثبیت‌شده ژیروسکوپی روی کاپوت خود است که به آن اجازه می‌دهد تا با سریع‌ترین خودروهای جهان برای عکاسی و فیلم‌برداری همراه شود.

لامبورگینی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

همه چیز در سال ۱۹۶۳ میلادی با فروچیو لامبورگینی آغاز شد که یک یادگار جنگ را به یک تراکتور تبدیل کرد و از آنجا یکی از نمادین ترین برندهای خودرو در جهان را ایجاد کرد. لامبورگینی که به تمام معنا پیشرو بود، قصد داشت خودروهای اسپرتی بسازد که به بهترین GT های زمان تبدیل شوند.

پس از جنگ جهانی دوم، لامبورگینی یک تجارت ساخت تراکتور از ماشین‌های نظامی مازاد بازسازی شده در نزدیکی بولونیا، ایتالیا تأسیس کرد. او بعداً به سرمایه گذاری های دیگری از جمله تولید سیستم های تهویه مطبوع و گرمایش گسترش یافت و ثروتمند شد. موفقیت لامبورگینی به او امکان خرید انواع خودروهای اسپرت لوکس از جمله فراری را داد که یکی از برترین خودروهای آن زمان به حساب می آمد. پس از تجربه مشکلات مکانیکی با فراری خود، لامبورگینی تصمیم گرفت شرکت خودروسازی اسپرت رقیب خود را راه اندازی کند، حتی یک مهندس برتر سابق فراری را استخدام کرد. کارخانه اتومبیل سازی لامبورگینی به طور رسمی در سال ۱۹۶۳ درسانت آگاتا بولونیا ایتالیا تأسیس شد و در همان سال اولین خودروی خود را با نام Lamborghini 350 GTV که یک کوپه دو سرنشینه با موتور V12 بود رونمایی کرد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *