آژنگ نیوز”:نشست علمی با موضوع «میراث معماری معاصر»برگزار می شود.

سی و ششمین نشست از سلسله نشست‌های عصر شنبه‌های مجله بخارا اختصاص یافته است به موضوع «میراث معماری معاصر» در گفتگو با اسکندر مختاری. این نشست با همکاری موسسه ایکوم در ساعت پنج بعدازظهر شنبه شانزدهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در کافه مانا برگزار می‌شود.

میراث معماری - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اسکندر مختاری در سال ۱۳۳۵ در تهران به دنیا آمده است. دانش‌آموخته کارشناسی باستان‌شناسی و تاریخ هنر (دانشگاه تهران، ۱۳۵۹)، کارشناسی ارشد مرمت معماری (دانشگاه هنر، ۱۳۷۴) و دکتری پژوهش هنر گرایش حفاظت معماری (دانشگاه هنر، ۱۳۸۶) است. عهده‌داری مسئولیت در مرمت تعدادی از بناها و مجموعه‌های تاریخی کشور از سال ۱۳۵۹ تا بحال در کارنامه او جای دارد. آخرین مسئولیت‌های اجرایی اسکندر مختاری، مدیریت پایگاه شهر تاریخی تهران از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۸ و عهده‌داری مسئولیت پروژه نجات‌بخشی میراث جهانی بم از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۸ بوده و در این سال از پژوهشگاه میراث فرهنگی بازنشسته شده است. وی تالیف مقالات (۶۰ عنوان مقاله) و کتابهای متعددی (۳۱ عنوان کتاب) در زمینه معماری ایران و حفاظت و مرمت بناهای تاریخی را در کارنامه خود دارد. شرکت در سمینارهای مختلف علمی در موضوع حفاظت میراث فرهنگی در سطح ملی و بین‌المللی  از دیگر فعالیتها و آثار اوست. وی از سال ۱۳۷۸ تاکنون در دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد به تدریس حفاظت و مرمت بناها و شهرهای تاریخی اشتغال دارد و به عنوان استاد مدعو در برخی از دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه تهران و دانشگاه علم و صنعت تهران به تدریس پرداخته است.

این نشست در ساعت پنج بعدازظهر شنبه شانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۲ در کافه مانا به نشانی: بلوار کشاورز، خیابان وصال شیرازی، کوچه اسلامی ندوشن، پلاک ۶ برگزار می‌شود.

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *