آژنگ نیوز”:مراسم دیدار و گفتگو با علیرضا قیامتی برگزار می شود.

دویست و چهل و نهمین نشست از سلسله جلسات صبح پنجشنبه‌های مجله بخارا اختصاص دارد به دیدار و گفتگو با دکتر علیرضا قیامتی، شاهنامه‌پژوه و استاد دانشگاه. در این نشست آقایان: حمید اردستانی، زاگرس زند، نجیب بارور و علی دهباشی درباره علیرضا قیامتی و آثارش صحبت خواهند کرد. این نشست در ساعت ده صبح پنجشنبه چهاردهم اردیبهشت ۱۴۰۲ در مدرسه فیلم‌سازی و پژوهش‌های سینمایی هیلاج برگزار می‌شود.
دکتر علیرضا قیامتی زاده یکم شهریورماه هزار و سیصد و پنجاه و یک در شهرستان تربت جام است. وی تحصیلات آموزشی و دانشگاهی خویش را تا دوره دکتری زبان و ادبیات فارسی در شهرهای تربت جام و مشهد ادامه داد و هم‌اکنون استاد دانشگاه فرهنگیان مشهد است.
قیامتی تاکنون آثار مختلفی در گستره ادب فارسی منتشر نموده است. از جمله آثار وی می‌توان به «آرمان‌شهر در شعر معاصر»، «خرگرد در گذرگاه جاده ابریشم»، «مجموعه مقالات عبدالرحمان جامی» در سه جلد، «مقالات هاتفی خرگردی»، «قاسم انوار»، «شیخ جام ژنده‌پیل»، «نخستین شاعر عارف فارسی»، «همه ساله اردیبهشت هژیر»، «عرفان ایرانی پیام‌آور مهر و راستی»، «شاهنامه گنجینه دادگری و نیکویی»، «سخن گفتن پهلوانی» و «تاثیر شاهنامه بر حماسه‌های ملی دیگر»، اشاره کرد

قیامتی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

افزون بر این دو اثر «شاهنامه و ایلیاد» و «شاهنامه جان ایران» را در آستانه انتشار دارد. همچنین ده‌ها مقاله علمی از وی در نشریات داخلی و خارجی از جمله نشریات علمی کشورهای پاکستان، جمهوری آذربایجان، ترکیه، برزیل، هندوستان، ازبکستان ،افغانستان، قزاقستان و… منتشر شده و در ۳۵ همایش بین‌المللی و ۷۱ همایش ملی به ارائه مقاله و ایراد سخنرانی پرداخته است. وی تاکنون دبیر علمی هشت همایش بین‌المللی از جمله: عرفان و تصوف در آسیای مرکزی، شاهنامه در گذرگاه جاده ابریشم، هزاره شیخ جام، از ارگ هرات تا ارگ تبریز، خاتم الشعرای شعر فارسی و… را عهده‌دار بوده است.
تدریس و عضویت در هیئت مدیره بنیاد فردوسی توس، موسسه فرهنگی هنری خردسرای فردوسی، کانون علمی فردوسی و شاهنامه، همچنین همکاری پژوهشی با موسسات بین‌المللی چون بنیاد مطالعات آسیای مرکزی (ایکاس)، مرکز مطالعات جاده ابریشم یونسکو، موسسه فرهنگی اکو از دیگر فعالیت‌های پژوهشی وی می‌باشد.

این نشست در ساعت ده صبح پنجشنبه چهاردهم اردیبهشت ۱۴۰۲ در مدرسه فیلم‌سازی و پژوهش‌های سینمایی هیلاج به نشانی: خیابان ایرانشهر، کوچه سمندریان (مهاجر) پلاک ۲۲ برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *