“آژنگ نیوز”: هاکی روی یخ در سال ۱۹۹۴میلادی به ورزش رسمی زمستانی کانادا تبدیل شد، اما در واقع، فقط یک امر رسمی بود. تقریباً از زمانی که کانادا وجود داشته است، مردم درباره کانادا و هاکی جوک درست می‌کنند و در واقع، اولین بازی هاکی روی یخ در 3 مارس ۱۸۷۵، درست هشت سال پس از تأسیس این کشور، برگزار شد.

این بازی با قوانین رسمی انجام می شد، یک پوک چوبی داشت و به سبک کلاسیک هاکی، با دعوا به پایان می رسید.

اولین بازی هاکی داخل سالن هم در سال ۱۸۷۵ در کانادا انجام شد.بدین ترتیب سوال بعدی این است که اولین بازی هاکی داخل سالن کجا انجام شد؟

اولین بازی در پیست اسکیت ویکتوریا در جایی که اکنون “میلی مربع” نامیده می شود، در نزدیکی دانشگاه مک گیل در مونترال، کبک برگزار شد. در آن زمان، اینجا مرکز جامعه انگلیسی در مونترال بود.

اولین بازی هاکی 1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در حالی که پیست‌های اسکیت در دوران مدرن بیشتر مکان‌هایی برای جشن‌های تولد کودکان است، پیست اسکیت ویکتوریا میزبان فعالیت‌های مختلفی از جمله توپ‌های لباس فانتزی، پذیرایی برای بازدید از شخصیت‌های برجسته، اجراهای موسیقی، و کنفرانس‌ها/نمایشگاه‌ها بود.

سطح اسکیت بیش از ۲۰۰ فوت طول و ۸۰ فوت عرض داشت، فقط کمی باریکتر از ابعاد تعیین شده توسط لیگ ملی هاکی امروزی. با پنجره های بزرگ و ۵۰فوت. سقف‌ها، نور طبیعی در طول روز به فضا سرازیر می‌شد در حالی که روشنایی جت گاز در شب این کار را انجام می‌داد.

اگر شک داشتید که هاکی روی یخ چقدر برای کانادایی‌ها اهمیت دارد،باید اشاره کرد که این اولین ساختمان در کانادا بود که به روشنایی الکتریکی مجهز شد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *