آژنگ نیوز: به مناسبت انتشار کتاب «راهنمای نمایشگاه‌گردانی» نوشتۀ آدرین جورج، ترجمۀ آزاده حاج‌اسفندیاری، که از سوی انتشارات کتاب آبان منتشر شده است، چهل و یکمین نشست عصر چهارشنبه‌های بخارا به معرفی و بررسی این کتاب اختصاص یافته است. در این نشست که در ساعت پنج بعد از ظهر چهارشنبه سی‌ام فروردین ۱۴۰۲ در شهر کتاب الهیه برگزار خواهد شد، شهرزاد اسفرجانی، آزاده حاج‌اسفندیاری، سجاد باغبان‌ ماهر و علی دهباشی به بررسی این کتاب خواهند پرداخت.

آدرین جورج نمایشگاه‌گردان و ویراستار هنری است. وی بیش از نوزده سال تجربۀ کار در برخی از معتبرترین و تأثیرگذارترین مؤسسات هنری جهان ازجمله موزۀ جدید هنر معاصر نیویورک، تیت مدرن در لندن و تیت لیورپول را دارد و معاون مدیر و نمایشگاه‌گردان ارشد مجموعۀ هنری وابسته به دولت انگلستان در لندن نیز هست. وی مشاور شورای هنری ولز، انتخاب‌کنندۀ آثار هنری ولز در دوسالانۀ ونیز در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ نیز بوده است.

راهنمffffffffffffffffffای - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این کتاب که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد یک راهنمای کامل و جامع برای نمایشگاه‌گردان‌ها و دانشجویان رشتۀ نمایشگاه‌گردانی است که تمامی مراحل پروسۀ برپایی یک نمایشگاه از ایدۀ اولیه تا نصب نهایی آثار هنری را به طور دقیق شرح می‌دهد.

در این کتاب طراحی فضای گالری؛ همکاری با هنرمندان،‌ امانت‌دهندگان و مربیان هنری؛ سازماندهی برنامه‌های نمایش خصوصی و مستندنگاری و ارزیابی نمایشگاه شرح داده شده است.

این نشست در ساعت پنج بعدازظهر چهارشنبه سی‌ام فروردین ۱۴۰۲ درشهر کتاب الهیه (به نشانی: الهیه، مریم شرقی، پلاک ۷۷) برگزار خواهد شد.

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *