آژنگ نیوز: کتاب”رادیکال بر اساس طبیعت: زندگی انقلابی آلفرد راسل والاس”منتشر شد.

نویسنده:جیمز تی کاستا

این کتاب یک بیوگرافی جدید و مهم از طبیعت شناس، مسافر، انسان دوست و کشف کننده انتخاب طبیعی درخشان به نام آلفرد راسل والاس است.

جلد گالینگور

قیمت:

۳۹.۹۵ دلار / ۳۵.۰۰ پوند

منتشر شده:

۲۱ مارس ۲۰۲۳

صفحات:۵۵۲

آلفرد راسل والاس (۱۸۲۳–۱۹۱۳) شاید مشهورترین طبیعت‌گرای عصر ویکتوریا بود. سفرهای او به منطقه دورافتاده آمازون و آسیای جنوب شرقی یک اقدام افسانه ای بود. او که در حال جمع آوری هزاران گونه جدید در علم بود، در کشف انتخاب طبیعی شریک بود و رشته جغرافیای زیستی تکاملی را پایه گذاری کرد.

رادیکال - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

کتاب”رادیکال بر اساس طبیعت ،داستان زندگی حماسی و دستاوردهای والاس را روایت می کند، از ظهور درخشان او از خاستگاه فروتن تا دوستی پیچیده اش با چارلز داروین و دیگر چراغ های علمی برجسته بریتانیا تا تعهد او به اهداف و جنبش های اجتماعی که تهدیدی برای بیگانگی او از جامعه علمی بود.

جیمز کاستا از نامه‌ها، نوت‌بوک‌ها و مجلات استفاده می‌کند تا گزارشی چندوجهی از زندگی انقلابی در علم و همچنین زندگی خانوادگی والاس ارائه دهد. او نشان می‌دهد که والاس خودآموخته چگونه ایده‌های جسورانه و حتی رادیکالی را دنبال می‌کرد که باعث تحولی لرزه‌ای در علوم طبیعی شد، و چگونه او با تعقیب‌های غیرعلمی مانند معنویت‌گرایی و سوسیالیسم نیز بحث و جدل ایجاد کرد. کاستا حمایت اجتماعی شجاعانه والاس از حقوق زنان، اصلاحات کار و سایر مسائل مهم را توصیف می کند. او همچنین رابطه پیچیده والاس با داروین را روشن می کند و توضیح می دهد که والاس چگونه مهربانانه دوست و رقیب خود را تشویق کرد وسپس به یکی از سرسخت ترین مدافعان او تبدیل شد.

کتاب”رادیکال بر اساس طبیعت”، با بافتن یک روایت وحیانی با جدیدترین پژوهش، پرتره ای مسحورکننده از متفکری چندوجهی را ترسیم می کند که با اشتیاق منحصر به فرد به علم، تعهد به عدالت اجتماعی، و حس شگفتی مادام العمر هدایت می شود.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *