“آژنگ نیوز”: نشست معرفی کتاب تازه انتشار یافته «ایران‌شناسی ایرانی: هفت گفتار در باب ایران‌شناسی به‌مثابۀ دانش و رشتۀ دانشگاهی در ایران» برگزار میشود.

سی و چهارمین نشست از سلسله نشست‌های عصر شنبه‌های مجله بخارا اختصاص یافته است به کتاب تازه انتشاریافتۀ «ایران‌شناسی ایرانی: هفت گفتار در باب ایران‌شناسی به‌مثابۀ دانش و رشتۀ دانشگاهی در ایران» که به اهتمام بهزاد کریمی از سوی انتشارات نگارستان اندیشه منتشر شده است. این نشست ساعت پنج عصر روز شنبه نوزدهم فروردین ماه ۱۴۰۲ در کافه مانا با همکاری موسسه ایکوم و انتشارات نگارستان اندیشه برگزار می‌شود. در این نشست آقایان سید محمد بهشتی، محمود جعفری دهقی، علیرضا تابش، پیام شمس‌الدینی، احمد محیط طباطبایی و علی دهباشی سخن خواهند گفت.

hdvhj - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ


کتاب ایران‌شناسی ایرانی مشتمل بر مجموعه گفتارهایی است که پیش از این در قالب سخنرانی در نخستین دوره از مدرسه‌ ایران‌شناسی میبد ارائه شده است. هدف اصلی از برگزاری این برنامه و انتشار کتاب، طرح آراء و ایده‌های مختلف از سوی متخصصان درباره‌ چیستی و فلسفه‌ ایران‌شناسی به‌مثابه دانش و رشته‌ دانشگاهی در ایران است. با گذشت حدود بیست سال از زمان ورود ایران‌شناسی به ساختار دانشگاهی ایران، همچنان بحث‌هایی جدی درباره ماهیت، ضرورت و اهمیت آن در جریان است و موافقان و منتقدان هرکدام از منظری در تلاش برای ارائه نظرات خود هستند. بی‌گمان این اثر نخستین اثری است که می‌کوشد با طرح این دیدگاه‌ها، چشم‌اندازی از تاریخچه، وضعیت فعلی و آینده این رشته ترسیم کند. بی‌شک، ایران امروزه بیش از هر زمان دیگری باید به موضوع شناخت دانشی منسجم و فراگیر نظیر ایران‌شناسی ایرانی اهتمام ورزد تا بتوان راهی به رهایی جُست. دکتر بهزاد کریمی، کوشنده کتاب، استاد گروه ایران‌شناسی در دانشگاه میبد، در مقدمه‌ای تفصیلی تلاش کرده تا از منظری متفاوت به مسأله ایران‌شناسی در دانشگاه‌های ایران بپردازد. این اثر مشتمل بر گفتارهایی از سیدمحمد بهشتی، محمود جعفری دهقی، محمدتقی رهنمایی، پیام شمس‌الدینی، علی شهیدی، حسن فتح‌زاده، سامان قاسمی فیروزآبادی و بهزاد کریمی است.

کافه مانا: بلوار کشاورز، خیابان وصال شیرازی، کوچه اسلامی ندوشن، پلاک ۶

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *