آژنگ نیوز: کتاب”افلاطون به چین می رود: کلاسیک های یونانی و ناسیونالیسم چینی”منتشر شد.

نویسنده:شادی بارتش

جلد گالینگور

قیمت:

۳۳:۰۰ دلار / ۲۸:۰۰ پوند

منتشر شده (ایالات متحده):

۱۰ژانویه ۲۰۲۳

منتشر شده (بریتانیا):

۷ مارس ۲۰۲۳

صفحات:۳۰۴

درباره کتاب

کتاب  بیانگر داستان غافلگیرکننده چگونگی استفاده از کلاسیک یونانی در چین معاصر برای حمایت از دستور کار سیاسی این حاکمیت است.

هرچقدر هم که بعید به نظر برسد، یک راه روشنگر برای درک چین امروزی و دیدگاه آن نسبت به غرب، نگاه کردن به روش‌های شگفت‌انگیزی است که روشنفکران چینی از کلاسیک‌های یونانی تفسیر می‌کنند – یا این که سوءتعبیر می‌کنند؟ در کتاب افلاطون به چین می رود، شادی بارتش با کاوش در قرائت چینی از افلاطون،ارسطو،توسیدید و دیگر نویسندگان باستان، نگاهی تحریک آمیز از سیاست و ایدئولوژی چین ارائه می دهد.او نشان می‌دهد که چگونه متفکران چینی به‌طور چشمگیری کلاسیک یونانی را برای حمایت از دستور کار سیاسی چین، تشخیص بیماری‌های غرب، و برتری سنت کلاسیک کنفوسیوس خود چین بازنویسی کرده‌اند.

افلاطون - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بارتش در گزارشی پر جنب و جوش که از یسوعی ها تا شی جین پینگ را در بر می گیرد، چگونگی تغییر ثروت کلاسیک های یونانی را در چین از قرن هفدهم نشان می دهد. قبل از سرکوب میدان تیان‌آن‌من، چینی‌ها معمولاً فلسفه یونان و نظریه سیاسی را برای ترویج اصلاحات دموکراتیک یا کشف رازهای موفقیت دموکراسی و علم غربی می‌خواندند. اما امروزه بسیاری از روشنفکران چینی از این متون برای نقد مفاهیمی مانند دموکراسی، شهروندی و عقلانیت استفاده می کنند. “دروغ نجیب” افلاطون، که در آن شهروندان از طریق فریب در کاست های خود نگهداری می شوند، مورد ستایش قرار می گیرد. سیاست ارسطو به عنوان شستشوی مغزی مدنی تلقی می شودو انتقاد توسیدید از دموکراسی آتن در مورد آمریکای مدرن اعمال می شود.

از”مردان سفیدپوست مرده” دوران باستان چه چیزی برای آموزش باقی مانده اند؟ افلاطون به چین می‌رود، با کشف روش‌های غیرمعمولی که متفکران چینی به این سؤال پاسخ می‌دهند، پنجره جدیدی شگفت‌انگیز را به روی چین امروز می‌گشاید.

کتاب تاکید میکند که:بله، چینی ها به کلاسیک های غربی اهمیت می دهند.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *