“آژنگ نیوز”:لاک غلط  گیر از زمان اختراعش دوران پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت و درنهایت بت نسمیت گراهام (۲۳ مارس ۱۹۲۴ – ۱۲ مه ۱۹۸۰) مخترع و تاجری بود که از اختراع خودیعنی “لاک غلط گیر” به ثروت رسید.

اوایل زندگی

بت نسمیت گراهام در ۲۳ مارس ۱۹۲۴ در دالاس، تگزاس، متولد شد. مادرش یک فروشگاه بافندگی داشت و به علاقه مندان نقاشی را آموزش می داد. پدرش در یک فروشگاه قطعات خودرو کار می کرد. بت تا ۱۷ سالگی در مدرسه آلامو هایتس در سن آنتونیو تگزاس تحصیل کرد و در آن زمان مدرسه را ترک کرد تا با دوست دوران کودکی و سربازش وارن نسمیت ازدواج کند. نسمیت به جنگ جهانی دوم رفت و زمانی که او دور بود، تنها پسرشان، مایکل نسمیت را به همراه داشت.اما آنها در سال ۱۹۴۶طلاق گرفتند.

بِت که طلاق گرفته بود و فرزند کوچکی داشت، چندین شغل عجیب و غریب را انتخاب کرد و در نهایت حروف چینی و تایپ را یاد گرفت. او در سال ۱۹۵۱ به عنوان منشی اجرایی برای بانک و تراست تگزاس در دالاس استخدام شد. پیشرفت تکنولوژیکی در ماشین‌های تحریر از پارچه تا نوارهای کربنی و صفحه کلید حساس‌تر، خطاها را رایج‌تر و تصحیح آن‌ها را دشوارتر کرد: پاک‌کن‌هایی که قبلاً کار می‌کردند، اکنون کربن را روی کاغذ می‌چسبانند. گراهام به دنبال راه بهتری برای تصحیح اشتباهات تایپی بود، و به یاد آورد که هنرمندان اشتباهات خود را روی بوم نقاشی می‌کردند، پس چرا تایپیست‌ها نمی‌توانند به سادگی روی اشتباهات خود نقاشی کنند؟

لک۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اختراع لاک غلط گیر

بت نسمیت مقداری رنگ بر پایه آب تمپرا، رنگی متناسب با لوازم التحریر مورد استفاده خود، در بطری گذاشت و قلم موی آبرنگ خود را به دفتر برد. او از این وسیله برای تصحیح مخفیانه اشتباهات تایپ خود استفاده کرد، اشتباهاتی که رئیس او هرگز متوجه آن نشد. به زودی منشی دیگری اختراع جدید را دید و مقداری از مایع اصلاح کننده را خواست. گراهام یک بطری سبز رنگ در خانه پیدا کرد، روی برچسبی نوشت “اشتباه اصلاح شد” و آن را به دوستش داد. به زودی، همه منشی های ساختمان هم درخواست کردند.

تاسیس شرکت

او با کمک یک کارمند شرکت رنگ و یک معلم شیمی در یک مدرسه محلی به اصلاح دستور العمل خود در آزمایشگاه ادامه داد، که بر اساس فرمولی برای رنگ تمپورا بود که در کتابخانه محلی پیدا کرد. در سال ۱۹۵۶، بت نسمیت شرکت لاک غلط گیری اش  را راه اندازی کرد: پسرش مایکل و دوستانش بطری ها را برای مشتریانش پر می کردند. با این وجود، او علیرغم کار کردن در شب ها و آخر هفته ها برای تکمیل سفارشات، پول کمی به دست آورد.

بت نسمیت در سال ۱۹۵۸ شغل تایپ کردن خود را در بانک ترک کرد، او بر روی فروش لاک غلط گیر متمرکز شدوسرانجام شروع به موفقیتش شروع شد. محصول او در مجلات لوازم اداری به نمایش گذاشته شد، او جلسه ای با IBM داشت و جنرال الکتریک ۵۰۰ بطری سفارش داد. اگرچه برخی داستان ها می گویند که او به دلیل امضای نام خود با عنوان “شرکت اشتباه اصلاح شده” از بانک اخراج شده است.یک  بیوگرافی از او که از سوی  بنیاد Gihon تهیه شده آمده است که: که او به سادگی شروع به کار پاره وقت کرده و با موفقیت شرکت راترک کرده است. او یک مالک تمام وقت یک کسب و کار کوچک شد، برای ثبت اختراع درخواست داد و نام را به شرکت غلطگیر مایع کاغذ تغییر داد.

موفقیت غلط گیر

او اکنون وقت داشت که به فروش مایع غلط گیر اختصاص دهد و تجارتش رونق گرفت. در هر مرحله از راه، او کسب و کار خود را گسترش داد و تولیدات خود را از آشپزخانه به حیاط خلوت و سپس به یک خانه چهار اتاقه منتقل کرد. در سال ۱۹۶۲، او با رابرت گراهام، فروشنده مواد غذایی منجمد که پس از آن نقشی فعال در سازمان داشت، ازدواج کرد. تا سال ۱۹۶۷، مایع غلط گیر به یک تجارت میلیون دلاری تبدیل شد. در سال ۱۹۶۸، او با عملیات خودکار و ۱۹ کارمند به کارخانه و دفتر مرکزی شرکت خود در دالاس نقل مکان کرد. در آن سال، بت نسمیت گراهام یک میلیون بطری فروخت.

در سال ۱۹۷۵، شرکت مایع غلط گیربه یک ساختمان مقر بین المللی به مساحت ۳۵۰۰۰ فوت مربع در دالاس نقل مکان کرد. این کارخانه تجهیزاتی داشت که می توانست ۵۰۰ بطری در دقیقه تولید کند. در سال ۱۹۷۶، شرکت ۲۵ میلیون بطری تولید کرد، در حالی که این شرکت سالانه ۱ میلیون دلار صرف تبلیغات می کرد. شرکت او دارای یک صنعت چند میلیون دلاری بود و بت که اکنون یک زن ثروتمند است، دو بنیاد خیریه تأسیس کرد، بنیاد Gihon در سال ۱۹۷۶، برای جمع آوری نقاشی ها و سایر آثار هنری زنان، و بنیاد Bette Clair McMurray برای حمایت از زنان نیازمند، در سال ۱۹۷۸.

لاvvvvvvvvvvvک۳ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اما زمانی که او از سمت خود کناره گیری کرد، همسر سابقش رابرت گراهام مسئولیت را بر عهده گرفت و او خود را در یک جنگ قدرت شکست خورده دید. او از تصمیم گیری های شرکتی منع شد، دسترسی به محل را از دست داد، و شرکت فرمول او را تغییر داد تا او حق امتیاز را از دست بدهد.

مرگ و میراث

علیرغم افزایش مشکلات سلامتی، بت گراهام موفق شد کنترل شرکت را پس بگیرد و در سال ۱۹۷۹، سهام شرکتش به قیمت ۴۷.۵ میلیون دلار به ژیلت فروخته شد و حقوق حق امتیاز بت بازگردانده شد.

بت نسمیت گراهام معتقد بود پول یک ابزار است نه راه حل یک مشکل. دو بنیاد او از چندین راه برای کمک به زنان برای یافتن راه‌های جدید برای کسب درآمد، به‌ویژه مادران ازدواج نکرده، حمایت می‌کردند. این فعالیتها شامل ارائه سرپناه و مشاوره برای زنان کتک خورده و بورسیه تحصیلی دانشگاه برای زنان بالغ بود. گراهام در ۱۲ می ۱۹۸۰، شش ماه پس از فروش شرکتش درگذشت.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *