“آژنگ نیوز”:در این صفحه تصویری از بقایای سینما داریوش شهر تهران در منطقه سر پل امیر بهادر و امیریه دیده می شود.در این منطقه سه سینمای مهم وجود داشت. سینما فلور در تقاطع خیابان مهدیخانی و امیریه که غالبا فیلمهای سینمایی خارجی را به نمایش میگذاشت.بلندگوی سینما جلوی در با صدای بلند صدای فیلم را پخش میکرد تا تماشاگران را برای خرید بلیت فیلم تشویق کند.

nhvddaryoosh - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این سینما در اواخر دهه ۹۰ تخریب شد. سینمای دیگر با نام ستاره بالاتر از پل امیر بهادر بود .این سینما نیز با نمایش فیلمهای خارجی فعالیت میکرد.سینما ستاره در کنار بستنی فروشی مشهور گواهی در امیریه قرار داشت و مردم بعد و یا قبل از تماشای فیلم از بستنی های خوشمزه و البته آجیل و تخمه فروشگاه نیز بهره مند بودند.

سینما ستاره هم در دهه ۸۰ تخریب و به پاساژ تبدیل شد. اما سینما داریوش از جمله سینماهای مدرن این منطقه بود و فبلمهای ایرانی در این سینما به نمایش در می آمد. به همین دلیل بلیت سینما داریوش از دو سینمای فلور و ستاره گرانتر بود.

داریوش 1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

سینما داریوش هم مثل دو سینمای دیگر عملا در دهه ۶۰ تعطیل شد. مدتی یک پیرمرد جلوی سینما بساط میوه فروشی راه اندخته بود . در حال حاضر ساختمان کناری آن تخریب و در حال ساخت یک بنای جدید هستند.

سینما داریوش همچنان مخروبه بر جای خود باقی است.به نظر نمی رسد که این سینما هم فعالیتش را دوباره آغاز کند و بنابر این باید منتظر تخریب آن و ساخت یک بنای تجاری دیگر بود.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *