آژنگ نیوز: کتاب”زشتی و قضاوت: در مورد معماری در چشم عموم”منتشر شد.

نویسنده:تیموتی هاید

جلد گالینگور

۳۸.۰۰ دلار / ۳۲.۰۰ پوند

منتشر شده:

۹ آوریل ۲۰۱۹

صفحات: ۲۳۲

درباره کتاب

کتاب تفسیری بدیع از معماری، زشتی و پیامدهای اجتماعی قضاوت زیبایی‌شناختی ؛ارایه میکند.

وقتی ساختمان‌ها زشت تلقی می‌شوند، چه عواقبی دارند؟ تیموتی هاید در کتاب زشتی و قضاوت، نقش قضاوت زیبایی‌شناختی و توجه آن به زشتی را در بحث‌های معماری و تأثیرات اجتماعی ناشی از آن در طول سه قرن تاریخ معماری بریتانیا در نظر می‌گیرد. از ایده‌های قرن هجدهم در مورد استون هنج تا نظرات شاهزاده چارلز در مورد گالری ملی، هاید داستان جدیدی از قضاوت زیبایی‌شناختی را آشکار می‌کند، جایی که بحث‌های مربوط به زشتی معماری صرفاً به ساختمان‌ها یا ارزیابی‌های سبک مربوط نمی‌شود، بلکه در دیگر حوزه‌های جامعه مدنی نفوذ می‌کند.

زشتی و قضاوت - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

هاید بررسی می کند که چگونه شرایط تصادفی و عمدی زشتی – از جمله احیای خانه های پارلمان گوتیک، بتن بی رحمانه ساوث بانک، و بناهای تاریخی پارلمانی، دادگاه ها و تحقیقات عمومی مورد بحث قرار گرفته است. او بازگو می کند که چگونه معمارانی مانند کریستوفر رن، جان سوان، جیمز استرلینگ، و لودویگ میس ون در روهه توسط دادگاه های قضاوت زیبایی شناسی احضار شده اند. او با بررسی بدیع شکایت‌های تهمت، تغییر پارادایم‌های قانون مزاحم، و قراردادهای امتیازات سلطنتی، نشان می‌دهد که چگونه قضاوت‌های زیبایی‌شناختی در ارزیابی‌های گسترده‌تری از هنر، علم، مذهب، اقتصاد سیاسی و دولت درگیر شده‌اند.

زشتی و قضاوت با حرکت فراتر از سطحی نگری های سلیقه ای به منظور دیدن اینکه چگونه نادرستی های معماری معماری را قادر می سازد تا در دگرگونی های اجتماعی شرکت کند، نقش اندازه گیری زیبایی شناختی در جهان ما را روشن می کند.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *