“آژنگ نیوز”:چگونه یک خدمتکار به ستاره شناس تبدیل شد؟در دهه ۱۸۸۰میلادی، مدیر رصدخانه هاروارد از کارمندان خود ناامید بود و می‌گفت: خدمتکار اسکاتلندی من می‌توانست بهتر عمل کند!

خدمتکار۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بنابراین، او خدمتکار اسکاتلندی خود را استخدام کرد. ویلیامینا فلمینگ نیز توانست ده ها هزار ستاره و بیشتر را کشف کند!

خدمzzzzzzzzzتکار ۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ
این ستاره شناس اسکاتلندی در طول زندگی حرفه‌ای خود به توسعه یک سیستم نام‌گذاری مشترک برای ستاره‌ها کمک کرد و هزاران ستاره و سایر پدیده‌های نجومی را فهرست‌بندی کرد. فلمینگ به ویژه برای کشف سحابی سر اسب در سال۱۸۸۸مورد توجه قرار گرفت.

در نه سال، او بیش از ۱۰هزار ستاره را فهرست کرد. او در طول کار خود ۵۹ سحابی گازی، بیش از۳۱۰ ستاره متغیر و ۱۰ نواختر را کشف کرد. او در سال ۱۹۰۷ فهرستی از ۲۲۲ ستاره متغیری که کشف کرده بود منتشر کرد.

ویلیامینا قبل از سفر به بوستون با همسرش معلم بود. پس از اینکه او از همسرش طلاق گرفت به اتفاق فرزندش به بوستون رفت. او به عنوان خدمتکار در خانه پروفسور ادوارد چارلز پیکرینگ مشغول به کار شد. پیکرینگ از دستیاران مرد خود در رصدخانه کالج هاروارد ناامید شد و طبق افسانه ها، طی یک نقل قول معروف گفته بودخدمتکارش می تواند کار ها رابهتر انجام دهد. در سال ۱۸۸۱، پیکرینگ فلمینگ را برای انجام امور اداری در رصدخانه استخدام کرد. زمانی که در آنجا بود، او سیستمی ابداع کرد و به پیاده‌سازی سیستمی کمک کرد که ستارگان یک حرف را بر اساس مقدار هیدروژنی که می‌توان در طیف‌های آنها مشاهده کرد، تعیین کرد. ستارگان طبقه بندی شده به عنوان A دارای بیشترین هیدروژن، B بعدی بیشترین و غیره بودند.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *