“آژنگ نیوز”:تصویری از «تاریکخانه مسافرتی»عکاس مشهور راجر فنتون در این صفحه مشاهده می شود. این کالسکه  تنها فضایی بود که او در اختیار داشت تا صفحات شیشه‌ای خود را قبل از قرار گرفتن در دوربین آماده کند و پس از آن، تصویر نگاتیورا ایجاد کند. با این حال، فراتر از چند چاپ آزمایشی، فنتون هیچ چاپ قابل توجهی از عکس هایش را در کریمه انجام نمی داد. تمام نگاتیوها به بریتانیا منتقل و در آنجا چاپ میشد.

راجر فنتون22222 عکاسخانه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این عکس از تاریکخانه اش ،احتمالا کمی قبل از رفتن فنتون به “دره سایه مرگ” گرفته شده است. او بعداً در نامه‌ای، شاید به شوخی، نوشت که می‌ترسید کالسکه اش توسط آتش دشمن در دره نابود شود، بنابراین احساس می‌کرد باید خاطره آن را در یک عکس حفظ کند.

راجر فنتون پیشگام هنر عکاسی بر تصاویری که از جنگ کریمه در سال ۱۸۵۵ گرفته شده است تمرکز داشته است. فنتون قبلاً یک عکاس ماهر و قابل احترام بود.به همین جهت، توسط ناشران Agnew’s برای عکاسی از جنگی که بریتانیا، فرانسه و ترکیه  در آن درگیر بودند به عنوان یک عکس فرستاده بود. فنتون  چندین ماه پس از نبردهای اصلی در سال ۱۸۵۴ وارد منطقه جنگی شد، اوبر ایجاد پرتره‌های متحرک از سربازان و همچنین گرفتن تصاویر از میدان‌های نبرد که در آن تعداد زیادی جان خود را از دست دادند، تمرکز کرد.

عکس های فنتون که در گزارش های روزنامه های معاصرش منتشر میشد، برای اولین بار تأثیر جنگ را به عموم مردم نشان داد. فنتون از طریق تفسیرهای اغلب ظریف و شاعرانه خود، ژانر عکاسی جنگ را خلق کرد و نبوغ خارق العاده خود را در ثبت بیهودگی جنگ کریمه نشان داد.

راجر فنتوWWWWWWWWWWWWن پرتره - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این پرتره دیگر  از گروهبان توماس داوسون از گاردهای گرنادیر به همراه دخترش یکی از بسیاری از عکس های مجروحان جنگ  کریمه بود که ملکه ویکتوریا در دهه ۱۸۵۰ در آن پیروز شد. داوسون که دست چپ خود را در نبرد اینکرمن از دست داد، یکی از مجروحین گارد بود که ملکه در کاخ باکینگهام در ۲۰ فوریه ۱۸۵۵ با وی ملاقات کرد. عکس‌هایی از این دست در متمرکز کردن توجه عمومی مردم بریتانیا به تأثیر جنگ بر فرد و خانواده تأثیرگذار بود.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *