“آژنگ نیوز”:احیای زمین در هلند سابقه طولانی دارد. در اوایل قرن چهاردهم، دراولین زمین های احیا شده مردم مستقر شده بودند. بسیاری ازپروژه های احیای زمین مدرن از سال ۱۹۱۸میلادی انجام شده است.

در سال ۱۹۸۶، هلند دوازدهمین استان جدید فلوولند را اعلام کرد، اما آنها این استان را از اراضی موجود هلندی جدا نکردند و قلمرو همسایگان خود، آلمان و بلژیک را ضمیمه نکردند. بلکه، هلند با کمک دایک ها و پولدرها بزرگتر شد و ضرب المثل قدیمی هلندی “در حالی که خدا زمین را خلق کرد، هلندی ها هلند را خلق کردند” به حقیقت پیوست.

هلند

سابقه کشور مستقل هلند تنها به سال ۱۸۱۵ برمی گردد، اما این منطقه و مردم آن تاریخ بسیار طولانی تری دارند. هلند واقع در شمال اروپا، درست در شمال شرقی بلژیک و غرب آلمان، دارای ۴۵۱ کیلومتر خط ساحلی در امتداد دریای شمال است. هلند همچنین شامل دهانه سه رودخانه مهم اروپایی است: راین، شلد و میوز. این وضعیت جغرافیایی به یک تاریخ طولانی در برخورد با آب و تلاش برای جلوگیری از سیل عظیم و مخرب تبدیل می شود.

سیل دریای شمال

هلندی‌ها و اجدادشان بیش از ۲۰۰۰سال است که برای بازدارندگی و بازپس‌گیری زمین از دریای شمال تلاش می‌کنند. در حدود ۴۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، فریسی ها برای اولین بار در هلند ساکن شدند. آنها بودند که ترپن (کلمه فریسی باستانی به معنی “روستا”) را ساختند که تپه های خاکی بود که خانه ها یا حتی دهکده های کامل را بر روی آنها ساختند. این ترپن ها برای محافظت از روستاها در برابر سیل ساخته شده اند. (اگرچه زمانی هزاران ترپن وجود داشت، اما حدود هزار ترپن هنوز در هلند وجود دارد.)

احیا 111111111111هلند - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

دایک های کوچکی نیز در همین زمان ساخته شد. اینها معمولاً کوتاه بودند (حدود ۷۰ سانتی متر ارتفاع) و از مواد طبیعی موجود در اطراف منطقه ساخته می شدند.

در ۱۴ دسامبر ۱۲۸۷ ترپن و دایک هایی که دریای شمال را مهار می کردند از کار افتادند و آب کشور را فرا گرفت. این سیل که به سیل سنت لوسیا معروف است، جان بیش از ۵۰هزار نفر را گرفت و یکی از بدترین سیل های تاریخ به حساب می آید. نتیجه سیل عظیم سنت لوسیا ایجاد خلیج جدیدی به نام Zuiderzee (“دریای جنوبی”) بود که توسط آب های سیلابی که منطقه وسیعی از زمین های کشاورزی را زیر آب گرفته بود، تشکیل شد.

عقب راندن دریای شمال

برای چند قرن بعد، هلندی ها تلاش کردند تا به آرامی آب دریای جنوبی را به عقب برانند، دایک هایی بسازند و پولدرها را ایجاد کنند (اصطلاحی که برای توصیف هر قطعه زمین بازیابی شده از آب استفاده می شود). زمانی که دایک ها ساخته شد، از کانال ها و پمپ ها برای زهکشی زمین و خشک نگه داشتن آن استفاده می شد.

از دهه ۱۲۰۰، آسیاب‌های بادی برای پمپاژ آب اضافی از خاک حاصلخیز استفاده می‌شدند و آسیاب‌های بادی به نمادی از کشور تبدیل شدند. اما امروزه بیشتر آسیاب‌های بادی با پمپ‌های برقی و دیزلی جایگزین شده‌اند.

بازپس گیری دریای جنوبی

طوفان و سیل در سال ۱۹۱۶ انگیزه ای را برای هلندی ها فراهم کرد تا پروژه بزرگی را برای بازپس گیری دریای جنوبی آغاز کنند. از سال ۱۹۲۷ تا ۱۹۳۲، یک دایک به طول 30.5 کیلومتر به نام Afsluitdijk (“دایک در حال بسته شدن”) ساخته شد که درای جنوبی را به یک دریاچه آب شیرین تبدیل کرد.

در ۱ فوریه ۱۹۵۳، سیل ویرانگر دیگری هلند را درنوردید. امواج در امتداد دیواره دریا که در اثر ترکیبی از طوفان بر فراز دریای شمال و جزر و مد بهاری ایجاد شد، تا 4.5 متر بالاتر از سطح متوسط دریا افزایش یافت. در برخی مناطق، آب به بالای دایک‌های موجود می‌رسید و به شهرهای خواب‌آلود می‌ریخت. کمی بیش از ۱۸۰۰ نفر در هلند جان خود را از دست دادند، ۷۲هزار نفر مجبور به تخلیه محل زندگیشان شدند، هزاران دام تلف شدند و خسارات مالی بسیار زیادی وارد شد.

هلنttttttttttttttttد1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این ویرانی هلندی ها را بر آن داشت تا در سال ۱۹۵۸ قانون دلتا را تصویب کنند و ساختار و مدیریت دایک ها را در هلند تغییر دهند. این سیستم اداری جدید، به نوبه خود، پروژه ای را ایجاد کرد که به عنوان کارهای حفاظتی دریای شمال شناخته می شود، که شامل ساخت سد و موانع در سراسر دریا بود. به گفته انجمن مهندسین عمران آمریکا، این شاهکار مهندسی عظیم اکنون یکی از عجایب هفتگانه دنیای مدرن محسوب می شود.

دایک‌ها و کارهای حفاظتی بیشتر از جمله سدها، دریچه‌ها، قفل‌ها، خاکریزها و موانع طوفان ساخته شدند و شروع به بازپس گیری زمین های زیر آب رفته در دریای جنوبی  کردند. سرزمین جدید منجر به ایجاد استان جدید فلوولند از چیزی شد که قرن ها در زیر دریا و آب بود.

بیشتر هلند زیر سطح دریا است

امروزه حدود ۲۷ درصد از هلند در واقع زیر سطح دریا قرار دارد. این منطقه بیش از ۶۰ درصد از جمعیت تقریباً ۱۷ میلیون نفری کشور را در خود جای داده است. هلند، که تقریباً به اندازه مجموع ایالت های کانکتیکات و ماساچوست ایالات متحده است، دارای ارتفاع متوسط ​​۱۱ متراز سطح دریاست.

بخش بزرگی از هلند به شدت در معرض سیل است. زمان نشان خواهد داد که آیا عملیات حفاظتی دریای شمال به اندازه کافی قوی است که از آن محافظت کند؟

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *