“آژنگ نیوز”:خانه مجلل پمپئی متعلق به دو مرد آزاد شده از بردگی دو دهه پس از کشف بازسازی شد و بطور رسمی برای دیدار بازدیدکنندگان افتتاح شد.

خانه وتی ها، خانه ای مجلل در شهر باستانی پمپئی،واقع در کشور ایتالیا است  پس از ۲۰ سال کار بازسازی، دوباره به روی عموم باز شد.

کارشناسان فکر می کنند که این خانه متعلق به دو کارگر برده آزاد شده بوده که ثروت خود را در تجارت ساختند. در سال ۷۹ پس از میلاد، فوران کوه وزوو این مکان را زیر خاکستر آتشفشانی مدفون کرد. باستان شناسان در اواخر قرن نوزدهم آن را کاوش کردند.

هنگامی که در هفته اخیرمقامات از خانه تازه بازسازی شده پرده برداری کردند؛ از گردشگران نیز برای تماشای معماری باستانی و نقاشی های دیواری زیبا استقبال کردند. در مراسم افتتاحیه وزیر فرهنگ ایتالیا، جنارو سانگولیانو ، روبان نمادین افتتاح پارک باستان‌شناسی پمپئی را قطع کرد.

گابریل زوکتریگل، مدیر پارک باستان شناسی پمپئی، به آنجلا گیوفریدا از گاردین می گوید: «این خانه ای است که داستان جامعه رومی را روایت می کند. از یک طرف شما آثار هنری، نقاشی ها و مجسمه ها را دارید و از طرف دیگر داستان اجتماعی [بردگان آزاد شده] را دارید. این خانه یکی از معدود خانه‌هایی در پمپئی است که نام صاحبان آن را داریم

این نام ها Aulus Vettius Restitutus و Aulus Vettius Conviva هستند.آنها پس از رهایی از بردگی، به عنوان تاجر ثروتمند شدند.

خانهه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در گذشته، مورخان فکر می کردند که این دو مرد ممکن است برادر یکدیگر باشند. اما زوکتریگل می‌گوید که به احتمال زیاد آنها افراد غیر مرتبطی بوده‌اند که توسط یک فرد به بردگی گرفته شده‌اند که نامش Aulus Vettius بوده است.

او به گاردین می گوید: «اگر آنها از یک خانواده بودند، دو نام اول متفاوت بودند و نام خانوادگی یکسانی داشتند. وجود خواهر و برادرهای بیولوژیکی که برده بودند و سپس آزاد شدند، غیرمعمول بود، زیرا پیوندهای خانوادگی با برده داری قطع شد، بنابراین بعید است که آنها برادر باشند. به احتمال زیاد آنها در دوران بردگی با هم دوست بوده و سپس آزاد شده اند

زوکتریگل می افزاید که Restitutus، نام خانوادگی یکی از مردان، در لاتین به معنای «بازگرداندن» است و نام رایجی بود که به افراد برده قبلی داده می شد.

زوکتریگل به خبرگزاری آسوشیتدپرس فرانچسکو اسپورتلی می‌گوید،هنگامی که آزادی خود را تضمین کردند، این دو مرد حداقل از نظر اقتصادی به بالاترین رده‌های جامعه محلی رسیدند. بر اساس خانه پرجمعیت خود، «ظاهراً سعی کردند جایگاه جدید خود را از طریق فرهنگ و از طریق نقاشی‌های اساطیری یونانی نیز نشان دهند، و همه چیزنشانگر این است که بگویند: «ما آن را ساخته‌ایم و بنابراین ما بخشی از این نخبگان هستیم».

بسیاری از دکورهای باشکوه آنها امروزه باقی مانده است،ازجمله باغی با مجسمه ها ویک فواره وهمچنین تعدادی نقاشی دیواری . یکی از این نقاشی‌های دیواری در ورودی خانه قرار دارد، این نقاشی ها آثار هنری چهره‌ها و داستان‌های مختلفی از اساطیر یونان را به تصویر می‌کشند.

از نظر تاریخی، باستان شناسان مطالعه ساکنان نخبه پمپئی را در اولویت قرار داده اند. با این حال، در سال‌های اخیر، آنها همچنین شروع به گسترش تمرکز خود کرده‌اند و مکان‌هایی مانند خانه طبقه متوسط و محل زندگی یک خانواده برده را کاوش کرده‌اند.

مترجم:احسان محرابی

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *