آژنگ نیوز: تصویری از گردهمایی ۹ پادشاه اروپایی برای گرفتن عکسی در مراسم خاکسپاری پادشاه ادوارد هفتم در این صفحه دیده می شود.

ادوارد در ۶ مه ۱۹۱۰میلادی پس از یک سری حمله قلبی در ساندرینگهام درگذشت. تابوت او در تالار وست مینستر قرار داشت و سپس در خیابان های لندن و با قطار به ویندزور رفت. مراسم تشییع جنازه در کلیسای سنت جورج برگزار شد، جایی که او در ۲۰ مه ۱۹۱۰ به خاک سپرده شد.

۹پا1111111دشاه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

عکس ۹ پادشاه اروپایی ایستاده یا نشسته، با لباس کامل دولتی برداشته شده است.این عکس در قلعه ویندزور در هنگام تشییع جنازه پادشاه ادوارد هفتم گرفته شده است. ایستاده (از چپ به راست): پادشاه هاکون هفتم نروژ، فردیناند پادشاه بلغارستان، پادشاه مانوئل پرتغال، امپراتور ویلیام دوم آلمان، جورج اول پادشاه هلن ها، پادشاه آلبرت بلژیک. نشسته (از چپ به راست): پادشاه آلفونسو سیزدهم اسپانیا، پادشاه جورج پنجم، پادشاه فردریک هشتم دانمارک. پادشاه جورج پنجم از طریق پیوندهای خونی یا ازدواج با اکثر حاکمان اروپا، که برخی از آنها در ویندزور برای تشییع جنازه پدرش در سال ۱۹۱۰ گرد هم آمدند،فامیل بود. در اینجا او را می توان با دو عمو (پادشاهان دانمارک و هلنی ها) دید. یک برادر شوهر که همچنین پسر عموی اول (پادشاه نروژ)، پسر عموی اول دیگر (امپراتور آلمان)، پسر عموی اول ازدواج (پادشاه اسپانیا) و سه پسر عموی دور، همگی از اقوام او واز شاخه های خانواده ساکس کوبورگ (پادشاهان بلغارستان، پرتغال و بلژیکی ها) بود.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *